Kelionė į Estiją

Ankstų ir vasariškai gražų birželio 16 dienos rytą 6b, 6d ir 7d klasių mokiniai kartu su mokytojomis Ingrida Matijošaityte, Sandra Vankevičiene, Loreta Krinickiene bei Sonata Urbanavičiūte išvyko į pažintinę – edukacinę dviejų dienų kelionę Ryga – Tartų mokslo centras AHHAA.  Pirmąją kelionės dieną praleidome Latvijos sostinėje Rygoje, kuri sužavėjo savo nepaprasto grožio gatvelėmis, aikštėmis ir nuostabiais secesinės architektūros namais. Pasivaikščiodami žavingomis senamiesčio gatvelėmis mažieji keliautojai aplankė Rygos pilį, Domo katedrą, Rotušės aikštę, kurioje atstatytas gražiausias ir puošniausias prieškario Rygos pastatas - ,,Juodagalvių“ gildijos namai, Šv. Petro bažnyčią, Laisvės paminklą ir kt.

Kupini romantiškų įspūdžių tęsėme kelionę ir lankėme automobilių muziejų Rygoje. Muziejuje apžiūrėjome daugiau kaip 100 unikalių motorinių transporto priemonių, modernią ekspoziciją ir susipažinome su senoviniais automobiliais. Ekspozicija interaktyviai pasakoja apie mašinų gamybos pradžią pasaulyje – apie tai, kaip žmonija žingsnis po žingsnio išrado įrankius ir technologijas, leidusias vėliau sukurti automobilį. Nuo rato iki pirmojo automobilio nueitas ilgas 5000 metų kelias, pilnas išradimų ir atradimų. Nostalgiją keliantys blizgantys prabangūs automobiliai gali nustebinti kiekvieną – visiškai nereikia būti automobilių gerbėju, kad šis muziejus ir jo interaktyvi ekspozicija priverstų žavėtis ir domėtis. Istoriniai faktai pateikti labai patraukliai ir smagiai, o per automobilių istoriją nukeliavome iki Latvijos prezidentų ar net rašytojų. Istoriniai automobiliai pavertė apsilankymą Rygos automobilių muziejuje nepakartojamu ir žinių suteikiančiu nuotykiu.

Kita kelionės stotelė buvo Rygos Zoologijos sodas, kuris įkurtas 1912 m. spalio 14 d. Rygos Zoologijos sode gyvena jau 405 rūšys gyvūnų - žinduolių, paukščių, žuvųs, bestuburių, amfibijų ir reptilijų. Daugiau kaip 40 šių rūšių yra įtrauktos į Raudonąją knygą. Iš viso čia įkurdinta daugiau kaip 3500 gyvūnų, kurių skaičius kasmet didėja. Zoologijos sode mažuosius keliautojus žavėjo Žirafų namai – vieni įdomiausių ir lankomiausių, Kengūrų namai bei Tigrų namai – plačiausias ir moderniausias tokios rūšies statinys Europoje. 2001 m. gegužės 25 d. įkurti ir Rygos Zoologijos sodo Tropikų namai, kuriuose susipažinome net su 80 rūšių gyvūnų. Ypač didelio susidomėjimo  susilaukė lapakarpių skruzdėlių ekspozicija. Zoologijos sode sutikome ir įprastų ūkio gyvūnų kampelį, kuriame išvydome ožkų, avių, kiaulių, galvijųs ir triušių. Žavėjomės akvariumu, terariumu, ruonių baseinu...

Antrąją kelionės dieną, pailsėję ir  ištroškę pažinimo džiaugsmo, vykome į Estijos miestą Tartu, kuriame nuo 2011 metų veikia didžiausias Baltijos šalyse mokslo centras AHHAA. Tai vienas moderniausių muziejų pasaulyje. Čia išbandėme veidrodžių labirintą, Miunhauzeno bokštą, nuotykių liftu nusileidome į žemės gelmes, pasivažinėjome dviračiu ant lyno, pakabinto kelių metrų aukštyje. Ir tai buvo visiškai saugu!  Leido suvokti, ką jaučia cirko akrobatai! Mokslo muziejaus pasididžiavimas – vienintelis Europoje sferinis planetariumas, kurio projektorius „Megastar-IIA“ ( autorius Takayuki Ohiro, Japonija ) įtrauktas į Gineso rekordų sąrašą. Šio įrenginio dėka pamatėme net mažiausias Paukščių Tako žvaigždes. Gamtos salėje stebėjome skruzdėlių gyvenimą tikrame skruzdėlyne, pasigrožėjome jūros gyvūnijos pasauliu, pamatėme dar daug įdomybių, kurių visų neišvardinsime, reikia patiems pamatyti ir tai patirti. Taigi, kaip sakoma, geriau vieną kartą pamatyti, negu šimtą kartų išgirsti.

Su mokslo pažibomis alsuojančiu muzieju atsisveikinome ir keliavome į Tartu senamiestį. Mažieji keliautojai susipažino su  Rotušės aikšte, kuri XVIII a., nukentėjusi nuo gaisro, buvo atstatyta skirtingais architektūros stiliais,  miesto simboliu tapusiu fontanu „Besibučiuojantys studentai”, Šv. Jono bažnyčia, Domo katedros griuvėsiais ( XIII-XV a. ), ,,Velnių” ir „Angelų” tiltais, paminklu Tartu universiteto įkūrėjui ir švedų karaliui Gustavui II Adolfui, Tartu universiteto pastatų kompleksu...

Kelionė buvo ilga ir turininga. Namo grįžome šiek tiek pavargę, nugairinti saulės ir vėjo, kupini įspūdžių, puikios nuotaikos, laimingi. Supratome, kad kelionė – pati svarbiausia pramoga, kuri suartina. O planuose vėl laukia naujos kelionės...