IŠVYKA Į LIETUVOS PAJŪRĮ

• Paskelbta: 2021-09-23
  • Kategorija: Renginiai

Rugsėjo 10-11 dienomis Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos Ia, Ic ir II a klasių mokiniai, lydimi savo klasių vadovių, keliavo į Lietuvos pajūrį.

Pirmoji mūsų stotelė – Šaltojo karo muziejus, esantis Žemaitijos nacionaliniame parke, Plungės rajone. Šiame muziejuje išvydome vienintelę Europoje ekspoziciją, įrengtą viename pirmųjų Sovietų Sąjungos buvusiame požeminiame balistinių raketų šachtiniame paleidimo komplekse. Mus lydėjęs gidas papasakojo apie penkis dešimtmečius trukusį Šaltąjį karą, sužinojome, jog nuo 1963 iki 1978 metų dabartinio muziejaus teritorijoje buvo dislokuotos keturios vidutinio nuotolio balistinės raketos, kurios buvo nutaikytos į Vakarų Europos miestus. Bazės veikimo metu visa didžiulė teritorija buvo itin saugoma, o dabar galima susipažinti su istorine ekspozicija. Ekskursijos metu aplankėme ir daug sužinojome apie šachtinio paleidimo kompleksą, leidomės į bunkerį, kuriame pamatėme centrinę valdymo aparatinę, kur anksčiau buvo įrengti keturių raketų valdymo pultai, būtent iš tos vietos galėjo būti duota komanda paleisti raketą. Įvairūs istoriniai eksponatai, nuotraukos bei filmuota medžiaga padėjo mums giliau suvokti ir suprasti, kaip Šaltojo karo metais buvome arti branduolinės bedugnės slenksčio. Taip pat pamatėme ir sužinojome daug naujų faktų apie raketinės technikos evoliuciją, mokiniai galėjo išbandyti dujokaukes. Bene didžiausią įspūdį visiems paliko beveik trisdešimties metrų gylio šachta, kur beveik du dešimtmečius buvo laikoma kovinė raketa.

Kelionę tęsėme Palangoje. Pirmiausia apsilankėme grafų Tiškevičių reprezentaciniuose rūmuose įkurtame Gintaro muziejuje. Čia mus lydėjusi gidė, prieš pradėdama pažintį su gintaru, papasakojo apie rūmų, kuriuose įsikūręs muziejus, istoriją bei architektūrą. Beveik šešiasdešimtmetį skaičiuojančiame Gintaro muziejuje sužinojome apie Baltijos auksu vadinamo gintaro susidarymo istoriją, jo paplitimą, prekybos kelius, gintaro apdirbimą bei panaudojimą. Taip pat turėjome galimybę pamatyti gintaro inkliuzų kolekciją ir vieną įspūdingiausių eksponatų – garsųjį Saulės akmenį, kuris iš muziejaus buvo pavogtas, tačiau netrukus grąžintas. Po įsimintos ekskursijos mokiniai aplankė Birutės kalną ir, žinoma, Baltijos jūrą.

Kitos dienos rytą skyrėme pažinčiai su Klaipėdos senamiesčiu. Buvome maloniai nustebinti ir iki šiol esame susižavėję ne tik miestu, bet ir gidėmis, kurios mus lydėjo po Klaipėdos senamiestį. Įvairių veiklų metu sužinojome apie Klaipėdos miesto įkūrimą, kodėl šis miestas dar vadinamas Mėmeliu, kuo svarbus ir kaip keitėsi Klaipėdos jūrų uostas, koks likimas ištiko šį miestą didžiojo gaisro metu, kas vyko Antrojo pasaulinio karo metais. Pamatėme ir balkoną, kuriame 1939 metais nacistinės Vokietijos fiureris Adolfas Hitleris kreipėsi į Klaipėdos gyventojus. Pasibaigus ekskursijai atlikome ir refleksiją – įtvirtinome žinias. Pažintis su Klaipėdos senamiesčiu paliko neišdildomą įspūdį.

Keliaudami namų link, beveik vienbalsiai nusprendėme, jog tai buvo viena iš geriausių mūsų išvykų – ekskursijos ir edukacijos patiko visiems, saulėtas oras leido džiaugtis šiluma, teigiamų emocijų ir juoko tikrai nepritrūko. Liūdėjome tik dėl to, kad išvyka buvo per trumpa.

Ir dar, bendras klasių vadovių verdiktas: mūsų mokiniai – tikras auksas, kuriuo galime didžiuotis!