Pasirenkamų dalykų numatytų ugdymo programoje sąrašas
Eil. Nr. |
Dalykas | Mokytojas | Pavadinimas - nuoroda į aprašą |
||
Technologijos |
Rita Aziulevičienė, Rasa Kondrotienė, Bronislavas Kieras |
Taikomosios technologijos | |||
Menai | Loreta Makarevičienė, Asta Naruševičienė | Dailė | |||
Menai | Rimutė Blikertienė | Šokis | |||
Fizinis ugdymas | Darius Brokartas, Liudvika Tichonova, Neringa Gliebienė | Fizinis ugdymas | |||
Informacinės technologijos |
Marija Suščinskienė |
Informacinės technologijos |
Dalykų modulių sąrašas
Eil. Nr. |
Dalykas - modulis | Mokytojas | Pavadinimas - nuoroda į aprašą |
|
Informacinės technologijos | Marija Suščinskienė | Programavimo modulis | ||
Matematika | Julija Lavrinovič | Žinių gilinimas | ||
Matematika | Kristina Kareivienė | Matematikos modulis “Matematikos supratimas ir gilinimas” | ||
Anglų kalba | Dalia Valikonienė | Anglų kalbos modulis | ||
Anglų kalba | Jūratė Budvydienė | Anglų kalbos modulis: Preparation for the English Language State Exam | ||
Lietuvių kalba | Sandra Valentienė | Autoriai ir jų kontekstai (dalyko modulis ) | ||
Chemija | Dalia Bartkienė | Chemijos modulis ,, Noriu geriau mokėti | ||
Biologija | Sigita Zalitienė | Biologijos modulis | ||
Biologija | Loreta Krinickienė | Žmogaus biologija - modulis | ||
Fizika | Elena Šišenina | Fizikos modulis. Judėjimas. Jėgos. Energija. | ||
Istorija | Darius Dumčius | Istorijos modulis | ||
Istorija | Kristina Urbienė | Istorijos tekstiniai ir vaizdiniai šaltiniai (modulis) |
Gimnazijos siūlomų pasirenkamųjų dalykų sąrašas
Dalykų numatytų ugdymo programoje aprašai
Technologijos | Taikomosios technologijos | Rita Aziulevičienė, Bronilslavas Kieras |
Taikomųjų technologijų bendroji programa (toliau – Programa) apibrėžia taikomųjų technologijų dalyko paskirtį, tikslą ir uždavinius, dalyku ugdomas kompetencijas, pasiekimų sritis, dalyko mokymo(si) turinį, pasiekimų lygių požymius ir mokinių pasiekimų vertinimą. Taikomųjų technologijų dalyku siekiama sudaryti sąlygas ugdytis asmenybei, pasižyminčiai technologiniu raštingumu, antreprenerišku požiūriu, sąmoningumu, savimone ir saviverte, savęs ugdymu, savigarba ir pagarba kitiems bei jų technologinei-kūrybinei veiklai, pasitikėjimu savimi, kūrybiškumu, motyvacija, atsakomybe, imlumu naujovėms, atkaklumu siekiant tikslo, sveika gyvensena ir kitomis vertybinėmis nuostatomis ir gebėjimais, būtinais kiekvienam žmogui nuolat kintančioje sociokultūrinėje ir socioekonominėje aplinkoje. Taikomųjų technologijų dalyko paskirtis – taikant aktyvaus mokymo ir mokymo(si) metodus, modernias darbo, informacijos valdymo, medžiagų pažinimo ir apdorojimo technologijas kūrybinėje-praktinėje veikloje, atsižvelgiant į mokinių poreikius ir gebėjimus, sudaryti sąlygas visiems mokiniams (neskirstant jų pagal lytį) įgyti gyvenime būtinų praktinių problemų sprendimo įgūdžių ir gebėjimų, mokytis įvairių technologijų, atrasti dominančią technologijų sritį ir vadovaujantis dizaino principais kurti, planuoti karjerą. Siekiama ugdyti kūrybingą, iniciatyvią, smalsią, kūrybiškai ir kritiškai, lateraliai mąstančią, kultūringą, komunikuojančią ir socialiai atsakingą asmenybę. |
||
Sąrašas | ||
Menai | Dailė | Loreta Makarevičienė, Asta Naruševičienė |
Dailės dalyko paskirtis – sudaryti sąlygas mokiniams įgyti dailės kūrybinės raiškos, aplinkos estetinio vertinimo ir vizualinės kūrybos pažinimo gebėjimus. Siekiama, kad mokiniai vizualiai susipažintų su tautos, valstybės istorija per architektūrą, vaizduojamąją ir taikomąją dailę, dizainą, o per šiuolaikinį meną – su opiais visuomenės klausimais. Analizuojant reklamą, formuojamas estinis skonis ir kritinis mąstymas, jos poveikio priemonių ir tikslų atpažinimas.
Dailė apima įvairias mus supančio pasaulio, žmonių gyvenimo sritis: kūrybos, estetinio pasigėrėjimo ir pramogos, komunikacinę ir reprezentacinę, emocinės savireguliacijos ir socialinės integracijos, kultūros tęstinumą ir inovatyvumą. Dailės raiška ir pažinimas ne didaktinėmis, o meninėmis priemonėmis augina pakantumą, empatiją, toleranciją kitam požiūriui, stiprina asmens tapatumą, moralinę, tautinę ir pilietinę brandą, subtiliai plečia kultūrinį akiratį. Mokiniai mokosi at(si)rinkti sau vertingą informaciją ir kritiškai apmąsto dailės vaidmenį žmogaus gyvenime ir šiuolaikinėje visuomenėje. Dailės pamokose mokomasi susikaupti, tyrinėti vaizdus, juos analizuoti, ieškoti kūrybinių idėjų, išsiaiškinti, kodėl vieni ar kiti vaizdai yra meniški. Skatinama ieškoti prasmės, kelti klausimą: kodėl meno kūrinyje yra būtent taip, o ne kitaip, lyginti įgyjamą meninę patirtį su gyvenimu. Mokiniai pažįsta savo polinkius, mokosi savarankiškai ieškoti ir įsisavinti naujas su daile susijusias žinias, nagrinėja ir lygina vizualinės raiškos formų ypatumus, ieško idėjų ir kūrybiškai jas įgyvendina, savo veiklos ir kūrybinio darbo rezultatus į(si)vertina šiuolaikinės dailės kontekste. |
||
Sąrašas | ||
Menai | Šokis | Rimutė Blikertienė |
Šokio dalyko paskirtis – sudaryti mokiniams sąlygas patirti judėjimo džiaugsmą, plėtoti savo prigimtines kinestetines galias ir kūrybinį savitumą bei estetinę patirtį, naudojant šokio raiškos priemones kūrybiškai komunikuoti savo emocijas ir mintis, pažinti ir suprasti save ir aplinkinį pasaulį per judesį, aktyviai dalyvauti bendruomenės socialiniame kultūriniame gyvenime. Šokio meno pažinimas yra savaime vertingas, kadangi praturtina mokinių raiškos galimybes, ir vertingas kaip priemonė, svariai prisidedanti prie mokinio kompetencijų ugdymo. Šokdami mokiniai plėtoja savo fizines savybes ir kinestetines galias, patenkina judėjimo poreikį ir ugdosi sveikos gyvensenos nuostatas. Kurdami šokį mokiniai susipažįsta su šokio idėjomis ir struktūromis, kūrybos principais ir procesais, sujungiančiais intelektą ir emocijas, vienodai reikalingus kuriant šokį. Stebėdami ir analizuodami šokio kūrinius, apmąstydami savo šokio raišką, tyrinėdami įvairius šokio reiškinius ir jų kontekstus, šokio istorinę kaitą ir šiuolaikinę raišką mokiniai įgyja šokio ir kultūros žinių. Dalyvaudami įvairiuose artimiausios aplinkos šokio renginiuose mokosi būti aktyvūs savo bendruomenės nariai. |
||
Sąrašas | ||
Fizinis ugdymas | Neringa Gliebienė Darius Brokartas Liudvika Tichonova |
|
Fizinio ugdymo dalykas skirtas puoselėti mokinių sveikatą ir fizinį pajėgumą, ugdyti tolesniam prasmingam ir aktyviam gyvenimui šiuolaikinėje visuomenėje būtinas palankaus sveikatai fizinio aktyvumo kompetencijas, plėtoti bendruosius ir specialiuosius judėjimo, sveikatos stiprinimo ir tausojimo gebėjimus, ugdyti ir plėtoti pažinimo, socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos, kūrybiškumo, komunikavimo, kultūrinę, pilietinę ir skaitmeninę kompetencijas. Programoje išskirtos trys fizinio ugdymo pasiekimų sritys: Judėjimo įgūdžių plėtojimas, savikontrolė ir įsivertinimas; Fizinių ypatybių lavinimas ir sveikatingumo plėtojimas; Sporto ir sveikatos vertybinių nuostatų ugdymas ir raiška. Siekiant nuoseklaus, kiekvienam mokiniui prasmingo fizinio ugdymo nuo 1 iki IV gimnazijos klasės, fizinio ugdymo turinys konstruojamas atsižvelgiant į mokinio raidos ypatumus bei gebėjimus ir ugdymo(si) kontekstą: socialinius, kultūrinius bei kitus aspektus ir išteklius. Mokytojas ugdymui parenka tas sporto šakas, kurios geriausiai atliepia mokinių fizinio ugdymo poreikius ir ugdymo tikslus. Siekiama, kad pradinio ugdymo mokykloje mokiniai per džiaugsmingas patirtis plėtotų savo fizinio aktyvumo motyvaciją; progimnazijoje – įgytų savo kūno ypatumų ir fizinio aktyvumo reikšmės sveikatai supratimą, plėtotų asmeninius judėjimo gebėjimus ir susiformuotų palankaus sveikatai fizinio aktyvumo įpročius; gimnazijoje siekiama įgalinti mokinius prisiimti atsakomybę savarankiškai ir saugiai praktikuoti įvairias fizinio aktyvumo formas pagal individualius ugdymosi poreikius, proaktyviai taikant per fizinio ugdymo dalyką įgytas kompetencijas savo bei kitų sveikatai puoselėti ir stiprinti. |
||
Sąrašas | ||
Informacinės technologijos | Bendrinis ir išplėstinis kursai | Marija Suščinskienė |
Informacinių technologijų B kurso programos pagrindinis mokymo tikslas — sudaryti sąlygas mokiniams įgyti įgūdžių, žinių ir patyrimo naudotis šiuolaikinėmis informacinėmis technologijomis. Tikslingai ir saugiai taikyti šiuolaikines technologijas, mokantis įvairių dalykų. Ugdyti taisyklingus ir tobulinti turimus kompiuterinės technologijos darbo įgūdžius. Puoselėti bendrąją informacinės veiklos kultūrą. Mokėti gauti, tvarkyti, perduoti ir priimti skaitmeninę, tekstinę, vaizdinę informaciją bei tinkamai naudoti ją asmeninėje veikloje.
Išplėstinis informacinių technologijų kursas 11-12 klasėse labiau orientuotas į praktiką, mokėjimų ir įgūdžių formavimą; nuo bendrojo kurso skiriasi integracija su kitais mokomaisiais dalykais: lietuvių ir anglų kalbomis, matematika, fizika, chemija, biologija, istorija, daile, muzika ir kt. Šiuolaikinėje mokykloje pagrindinis dėmesys informacinių technologijų pamokose skiriamas ne pačioms informacinėms technologijoms (priemonėms informacijai apdoroti), o mokymui tinkamai jomis naudotis. Taikomųjų kompiuterinių programų (vadinamųjų „programų paketų!“ — Word, Excel, PowerPoint, FrontPage, Access ir t.t.) vartotojo veiksmų laisvė yra ribota, todėl geras šių programų valdymas suteikia galimybę mokiniams nuolat tobulinti savo informacinės veiklos pobūdį bei stilių, skirti nemažai laiko mokyklos tarpdalykiniams projektams ir jų pristatymams parengti, tinkamai pasiruošti valstybiniam informacinių technologijų egzaminui, olimpiadoms ir IT konkursui „Bebras“. Skirtingai nuo kitų dalykų fizika, ... ,chemija, kur bendriniui kursui skirtos 2 sav. val., o išplėstiniui kursui skirtos 3 sav. val., tai informacinių technologijų kursams skirta atatinkamai tik 1 ir 2 sav. val. 2 savaitinių valandų nepakanka kokybiškai pasiruošti IT valstybiniam egzaminui. Todėl programavimo žinioms pagilinti siūlome papildomai pasirinkti: pasirenkamą programavimo dalyką (2 sav. val.) arba programavimo modulį (1 sav. val.). Pasirenkamą programavimo dalyką galima papildomai rinktis prie IT išplėstinio ar bendrinio kursų ir išvis nepasirinkus IT dalyką. Pasirenkamo programavimo dalyko pažymys yra atskira eilute įrašomas į brandos atestatą. Programavimo modulį galima rinktis prie IT išplėstinio ar bendrinio kursų . Modulio pažymys įrašomas, kaip eilinis IT išplėstinio kurso pažymys. Svarbu. Papildomi kursai formuojami, jei susirenka pakankamas mokinių skaičius.
|
||
Sąrašas |
Dalykų modulių aprašai
Lietuvių kalba - modulis | Autoriai ir jų kontekstai (dalyko modulis ) | Sandra Valentienė |
Valstybinio lietuvių kalbos egzamino privalomų autorių kontekstų analizavimas ir jų sąsajos su kūriniais. Mokymasis rašyti pastraipas ir rašinius. | ||
Sąrašas | ||
Matematika - modulis | Žinių gilinimas | Julija Lavrinovič |
Programa padės pagilinti einamų temų žinias. Valstybinio matematikos egzamino užduočių analizavimas . | ||
Sąrašas | ||
Matematika - modulis | Matematikos modulis “Matematikos supratimas ir gilinimas” | Kristina Kareivienė |
Modulis skirtas matematikos žinių sisteminimui ir gilinimui. Pamokų metu nagrinėsime VBE programą, užduotis, lavinsime užduočių atlikimo įgūdžius, mokysimės interpretuoti tekstinę, lentelių ar grafinę informaciją, suprasti schemas, lavinsime įgūdį sklandžiai išreikšti matematinį supratimą, aiškiai išdėstyti mintis raštu, tinkamai naudoti matematikos sąvokas. | ||
Sąrašas | ||
Anglų kalba - modulis | Anglų kalbos modulis | Dalia Valikonienė |
Autentiškų ir šiek tiek adaptuotų tekstų klausymas padės geriau suprasti įvairių tipų tekstus bei atlikti įvairių tipų klausymo užduotis. Monologo kūrimas ir dalyvaudamas dialoge, padės lengviau kurti įvairių tipų tekstus, reiškiant komunikacines intencijas nurodytomis temomis. Modulio pamokose mokiniai atliks užduotis ne tik B2 lygio, bet ir C1 bei C2 pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis, kas padės ne tik geriau pasiruošti valstybiniam anglų kalbos brandos egzaminui, bet ir IELTS bei kitiems tarptautiniams anglų kalbos egzaminams. | ||
Sąrašas | ||
Anglų kalba - modulis | Preparation for the English Language State Exam | Jūratė Budvydienė |
Skirtas pasiruošti brandos egzaminui. | ||
Sąrašas | ||
Kūno kultūra - modulis | Tinklinis | Liudvika Tichonova |
Pasirinkta sporto šaka tinklinis yra viena iš populiarių sporto žaidimų, mėgstama merginų ir vaikinų tarpe. Žaidimo privalumai - palyginti nebrangus sportinis inventorius, nesudėtingos žaidimo taisyklės ir nedidelių išmatavimų aikštelė, leidžianti patirti žaidimo malonumą įvairaus amžiaus žmonėms. Žaidimo elementų mokėjimas leidžia maloniai ir sveikai praleisti laiką ivairiose vietose: sporto salėje, lauko aikštynuose, paplūdimiuose. Programos tikslas – sudaryti teigiamas sąlygas mokinių fizinei, emocinei ir socialinei saviraiškai, tinklinio žaidimo tobulinimui, bei sveikatos potencialo stiprinimui, didinant asmenines kūno kultūros ugdymosi galimybes ir stiprinant fizinio aktyvumo vidinę motyvaciją. Užsiėmimų metu moksleiviai gilinsis į tinklinio žaidimo raidą, įsisavins sporto šakos techniką bei taktiką. Lavinsis ir įtvirtins judėjimo įgūdžius, ugdys bendravimo, bendradarbiavimo nuostatas bei elgesį. Taip pat įgis sveikatos stiprinimo, tausojimo ir mankštinimosi būdų įvairoves bei žinių sporto klausimais. Atliks ir koreguos šią veiklą pagal asmeninį fizinį parengtumą. Laukiami moksleivių ir mokytojo rezultatai: pagerinti asmeninį fizinį pasirengimą, susiformuoti sveikos gyvensenos nuostatą, išmokti tinklinio žaidimo mokymo pagrindų bei tinklinio varžybų organizavimo ir vykdymo. | ||
Sąrašas | ||
Chemija - modulis | Chemijos modulis ,, Noriu geriau mokėti" | Dalia Bartkienė |
Chemijos modulis yra chemijos dalyko programos dalis, skirtas pagilinti chemijos dalyko žinias, ugdyti gamtamokslines kompetencijas, motyvuotai taikyti mokslinio mąstymo principus ir tyrimo metodus buityje, profesinėje veikloje bei viešame gyvenime. Modulio metu gilinama pamokų metu nagrinėjama teorinė medžiaga, atliekami praktikos darbai, atliekami įvairūs skaičiavimai, sprendžiamos ir sudaromos sudėtingesnės reakcijų lygtys, sprendžiami uždaviniai. Modulis padeda pasiruošti valstybiniam chemijos egzaminu i (VBE) | ||
Sąrašas | ||
Biologija - modulis | Biologijos modulis. | Sigita Zalitienė |
Modulis skirtas biologijos žinių sisteminimui ir gilinimui. Pamokų metu nagrinėsime VBE programą, užduotis, lavinsime užduočių atlikimo įgūdžius, mokysimės formuluoti hipotezes, planuoti tiriamuosius darbus, apdoroti tyrimų duomenis, daryti duomenimis grįstas išvadas, mokysimės interpretuoti tekstinę, lentelių ar grafinę informaciją, suprasti schemas, lavinsime įgūdį sklandžiai išreikšti biologijos supratimą, aiškiai išdėstyti mintis raštu, tinkamai naudoti biologines sąvokas, nuosekliai paaiškinti biologinius procesus ar reiškinius. | ||
Sąrašas | ||
Biologija - modulis | Žmogaus biologija - modulis | Loreta Krinickienė |
Jei galvoji, kad Tavo pasirinktoms studijoms reiks biologijos žinių, tuomet biologijos modulis – Tau. Mes kartu aiškinsimės, spręsime teorines ir praktines užduotis, analizuosime problemas bei ieškosime sprendimų būdų, diskutuosime apie naujausias technologijas ir jų reikšmę… Programa padės pagilinti einamų temų žinias. Jos apimtis – 2 metai. |
||
Sąrašas | ||
Fizika-modulis | Fizikos modulis. Judėjimas. Jėgos. Energija. | Elena Šišenina |
JModulis Judėjimas. Jėgos. Energija nusako, kuriuos mechanikos klausimus turėtų nagrinėti, kokius gebėjimus ir nuostatas turėtų išsiugdyti išplėstiniu /bendruoju/ kursu/ fiziką besimokantis mokinys. Tikslas – sudaryti galimybę visiems, pasirinkusiems mokytis fizikos dalyką mokiniams plėtoti gamtamokslinę kompetenciją, nuodugniau nagrinėjant mechanikos klausimus. Taikyti žinias apie mechaninį judėjimą nagrinėjant įvairius (tolyginio, tolygiai kintančio, tiesiaeigio, kreivaeigio) judėjimo pavyzdžius. Sprendžiant uždavinius, atliekant praktinius darbus išmoksime kasdieniame gyvenime taikyti pagrindinius judėjimo ir tvermės dėsnius, aiškinsimės įvairių mechanizmų veikimą ir energijos virsmus. |
||
Sąrašas | ||
Istorija - modulis | Istorijos modulis | Darius Dumčius |
Jeigu mokymosi aplinką įsivaizduoji kaip vietą, kurioje mokinys jaučiasi įvertintas, pastebėtas ir motyvuotas; Jeigu manai, kad ugdymo procesas turėtų būti grįstas bendravimu ir bendradarbiavimu, o mokytojas turėtų skatinti pačių mokinių įsitraukimą į dalyką ir mokyti mokytis, padėti analizuoti istorines ir šių dienų problemas, ieškoti atsakymų į kylančius klausimus, skatinti kritinį mąstymą; Jeigu galvoji, kad ruošiantis egzaminams mokytojas turėtų būti pagalbininku, kuris, pasinaudodamas savo pačio ruošimosi VBE patirtimi, galėtų nukreipti teisinga linkme pasirenkant mokomąją medžiagą ir mokymosi metodus; Jeigu nori išmokti rinkti, sisteminti, analizuoti svarbią informaciją, mokėti debatuose ar diskusijoje ginti pasirinktą poziciją; Jeigu manai, jog istorijos mokymas(is) vidurinėje mokykloje turi būti ne vien nuobodžių faktų visuma, reikalinga tik valstybiniam brandos egzamino išlaikymui, bet ir galimybė pasiruošti patogioms, kūrybiškoms tolesnėms studijoms po mokyklos baigimo, taip pat sėkmingam startui norimoje profesijoje... Tuomet turėtum pasirinkti istorijos modulį. Tik viena savaitinė pamoka, bet be jau minėtų privalumų, tai galimybė turėti didesnį egzamino, pusmečio ar metinį istorijos dalyko įvertinimą (istorijos dalyko ir modulio pažymiai sumuojami). | ||
Istorija - modulis | Istorijos tekstiniai ir vaizdiniai šaltiniai (modulis) | Kristina Urbienė |
Tai papildoma savaitinė pamoka, skirta pamokose įgytų žinių įtvirtinimui per šaltinių nagrinėjimą. Šių pamokų metu šaltiniai bus nagrinėjami tik iš jau nagrinėtų temų. Galėsime grįžti prie temų, kurias buvo sunkiau suprasti. Kadangi modulio pažymiai skaičiuojami į bendrą istorijos dalyko pažymių vidurkį, tai modulis duoda galimybę ir pagerinti pusmečio rezultatą. | ||
Sąrašas |
Gimnazijos siūlomų pasirenkamųjų dalykų aprašai
Sąrašas | ||
Informatika - pasirenkamas dalykas | Kompiuterinis modeliavimas | Marija Suščinskienė |
Kompiuterinis modeliavimas skirtas 11-12 klasių mokiniams, kurie ruošiasi studijuoti tiksliuosius mokslus, vadybą, logistiką ir t.t. Ieškosime optimalių sprendimų, kaip išvengti arba sumažinti nuostolius, kaip rasti trumpiausią kelią panaudojant MS Excel galimybes. Analizuosime statistinių tyrimų rezultatus, atliksime prognozavimą. Model Builder programa, keisime įvairių reiškinių modelio veikimo parametrus, stebėsime vyksmo pasikeitimus ir analizuosime įvairių modelių savybes, dėsningumus | ||
Sąrašas | ||
Matematika - pasirenkamas dalykas | Matematikos korepetitorius- nemokamai (pasirenkamas dalykas) | Danuta Debesienė |
Pasirengimas valstybiniam brandos egzaminui. Programos apimtis 2 metai. Kasmet 16 temų per 34 pamokas. Teorija ir jos pritaikymas. Grupinės konsultacijos. Efektyvus mokymas(is). Kviečiami mokiniai, kurių PU pasiekimai ne žemesni negu pagrindinio lygio. |
||
Sąrašas | ||
Matematika - pasirenkamas dalykas | Matematika-pasirenkamasis dalykas- 11,12 klasės “aš galiu” | Kristina Kareivienė |
Esminę veiklos idėją: matematika gali būti suprantama kiekvienam. Sukursime aplinką, kurioje nežinoma tampa žinoma, o nepasitikėjimą savimi pakeičia mintis, jog "aš galiu". Tikslas - padėti mokiniams siekti geresnių rezultatų, suteikti daugiau pasitikėjimo savimi ir svarbiausia - suteikti motyvacijos tobulėti. 100-kas egzamine. |
||
Sąrašas | ||
Fizika - pasirenkamas dalykas | Fizikos uždavinių sprendimas – pasirengimas VBE (pasirenkamasis dalykas) | Andrius Storta |
Fizikos egzaminas, tai ne diena, kuomet reikia “stresuoti” ir atsiskaityti už viską ir visiems, tai metas, kai sistemingai taikomos žinios, tad norint jas taikyti reikia sistemingai dirbti ir siekti užsibrėžto tikslo. Pasirenkamojo dalyko (toliau PD) metu, nagrinėsime VBE užduotis, testus, olimpiadines užduotis, konkursines užduotis, Fotono mokyklos užduotis ir dar daug kitų. Siesim mokomąją medžiagą su planuojama - atnaujinta fizikos egzamino medžiaga. Pasirenkamasis dalykas turės vieną tiriamąjį darbą skirtą 2 metams, t.y. PD nėra skirtas tik egzaminą laikantiems, bet ir tiems kas nori pasigilinti į gamtamokslinį mokymąsi. | ||
Sąrašas | ||
Fizika - pasirenkamas dalykas | Fizikos kompleksinių užduočių kūrimas ir sprendimas. Pasirengimas fizikos VBE (pasirenkamasis dalykas) | Elena Šišenina |
Tikslas: gilinti fizikos žinias, gebėjimus ir įgūdžius. Mokiniai įgis praktinių įgūdžių, spręs sudėtingesnes teorines, praktines užduotis, kompleksinius integruotus uždavinius. Spręsdami ugdys kritinį mąstymą, kūrybiškumą, vaizduotę, padės mokėjimus sieti su gyvenimiškąja patirtimi, gilins žinių ir gebėjimų taikymo gyvenime kompetenciją, sėkmingai pasiruoš fizikos VBE, olimpiadoms ir konkursams. . | ||
Sąrašas | ||
Chemija - pasirenkamas dalykas | Chemijos uždavinių sprendimas – pasirengimas VBE, olimpiadoms (pasirenkamasis dalykas) | Kristina Brazdžiuvienė |
Programa sudaryta siekiant padėti praplėsti ir pagilinti mokinio ankstesnėse klasėse įgytas chemijos dalyko žinias ir gebėjimus, bei pasiruošti VBE, įvairiems konkursams bei olimpiadoms. Mokantis šio pasirenkamojo dalyko numatyta nuodugniau analizuoti ir spręsti sudėtingus chemijos olimpiadų bei egzaminų uždavinius bei įtvirtinti uždavinių sprendimo įgūdžius. Užsiėmimų metu mokiniai bus skatinami logiškai mąstyti, kūrybiškai žiūrėti į uždavinio sąlygą. Mokiniai tobulins savarankiško darbo, darbo su žinynais ir vadovėliais, IT gebėjimus. Mokytoja padės išsiugdyti gebėjimą naudotis chemijos sąvokomis ir dėsniais, taikyti juos naujose situacijose, atlikti skaičiavimus iš cheminių formulių ir iš cheminių reakcijų lygčių. Programos apimtis: dveji mokslo metai | ||
Sąrašas | ||
Istorija - pasirenkamas dalykas | Istorijos šaltinių nagrinėjimas | Kristina Urbienė |
Tai dvi papildomos savaitinės pamokos, skirtos istorinių žinių gilinimui ir šaltinių nagrinėjimo įgūdžių lavinimui. Jų metu galėsime ugdyti įgūdžius atidžiai skaityti užduotį, tikslingai ir trumpai formuluoti atsakymą. Lavinsime istorinį žodyną, mokysimės tinkamai vartoti istorijos sąvokas. Mokysimės atpažinti istorines asmenybes karikatūrose... Tai gebėjimai, kuriems TIK istorijos pamokų metu trūksta laiko ir dėmesio dėl programų didelės apimties. | ||
Sąrašas | ||
Istorija - pasirenkamas dalykas | Istorijos šaltinių nagrinėjimas | Daiva Janutaitienė |
Naudojantis istorijos šaltiniais atsakysime į klausimus, interpretuosime istorijos šaltinius. | ||
Sąrašas | ||
Istorija - pasirenkamas dalykas | Istorijos šaltinių nagrinėjimas | Darius Dumčius |
Jeigu mokymosi aplinką įsivaizduoji kaip vietą, kurioje mokinys jaučiasi įvertintas, pastebėtas ir motyvuotas; Jeigu manai, kad ugdymo procesas turėtų būti grįstas bendravimu ir bendradarbiavimu, o mokytojas turėtų skatinti pačių mokinių įsitraukimą į dalyką ir mokyti mokytis, padėti analizuoti istorines ir šių dienų problemas, ieškoti atsakymų į kylančius klausimus, skatinti kritinį mąstymą; Jeigu galvoji, kad ruošiantis egzaminams mokytojas turėtų būti pagalbininku, kuris, pasinaudodamas savo pačio ruošimosi VBE patirtimi, galėtų nukreipti teisinga linkme pasirenkant mokomąją medžiagą ir mokymosi metodus; Jeigu nori išmokti rinkti, sisteminti, analizuoti svarbią informaciją, mokėti debatuose ar diskusijoje ginti pasirinktą poziciją; Jeigu manai, jog istorijos mokymas(is) vidurinėje mokykloje turi būti ne vien nuobodžių faktų visuma, reikalinga tik valstybiniam brandos egzamino išlaikymui, bet ir galimybė pasiruošti patogioms, kūrybiškoms tolesnėms studijoms po mokyklos baigimo, taip pat sėkmingam startui norimoje profesijoje... Tuomet turėtum pasirinkti istorijos šaltinių analizės pasirenkamąjį dalyką. Tik dvi savaitinės pamokos, bet, kaip sako buvę mokiniai, šio dalyko mokymosi dėka „išmokau mokytis pati, į istoriją pažvelgiau iš visai naujos perspektyvos“ (E. L.), „nežinau, ar galėčiau pasigirti geriausiai Trakų rajone išlaikytu istorijos egzaminu“ (I. G.) | ||
Sąrašas | ||
Psichologija - pasirenkamas dalykas | Psichologija | Bronė Aliukonienė |
Psichologijos dalyko paskirtis – supažindinti mokinius su pagrindinėmis psichologijos mokslo sritimis ir jų žinių pagrindais bei rengti mokinius šias žinias taikyti kasdieniniame gyvenime, mokant giliau suprasti save ir kitus, analizuojant žmonių elgesio psichologines priežastis, planuojant, tobulinant savo veiklą, numatant savo ateities pasirinkimus. Mokiniai susipažins su psichologijos mokslo žinių pagrindais: pažinimo, asmenybės, socialinės psichologijos. Mokiniai analizuos, tyrinės ir pažins individualius savo ir kitų žmonių ypatumus, tarpasmeninių santykių dėsningumus, apmąstys ir mokysis pagrįsti savo požiūrį į gyvenimo reiškinius psichologijos mokslo argumentais, kritiškai vertinti populistines psichologines interpretacijas. Mokiniai ugdysis nuostatą taikyti psichologijos žinias ir praktinius įgūdžius savo asmenybės tobulinimui, gyvenimo efektyvumui didinimui, problemoms< |