Autogeninė treniruotė

Kasdieniame gyvenime mums netrūksta streso, dėl kurio gali pašlyti fizinė ir emocinė sveikata. Prieš egzaminus arba kontrolinį darbą tikriausiai visi jaučia nerimą  ir turbūt bando elgtis taip, kad šio nemalonaus pojūčio būtų galima išvengti. Baimė ir įtampa sukelia daugybę įvairių negalavimų – silpnumą, galvos svaigimą, širdies ritmo sutrikimus, nemigą... Šiandieniniam žmogui,  ypač dvyliktokams ,kaip niekad svarbu mokėti atsipalaiduoti, ir būtų labai šaunu, jei tai pavyktų padaryti bet kokiomis aplinkybėmis.

Vienas iš žinomiausių relaksacijos būdų yra autogeninė treniruotė arba savitaiga. Šio metodo kūrėju laikomas Johannesas Schultzas, pastebėjęs, kad hipnozės efektas geresnis, jei pacientas pats sau kartoja žodines formules. Vis dėlto šaknys siekia daug senesnius laikus – panašūs būdai buvo naudojami Rytų kultūrose praktikuojant jogą ir meditaciją.

Galima mintimis paveikti bet kurį vidaus organą, kūno temperatūrą, sumažinti jautrumą skausmui, pasveikti nuo įvairių ligų arba sušvelninti jų simptomus. Be abejo, atsipalaiduoti taip pat. Trumpai tariant, žmogus pats sau yra gydytojas, tačiau,  jeigu nori pasiekti tokio „profesionalumo“, reikia treniruotis.

Kuo tai naudinga? Ilgos treniruotės duoda rezultatų: žmogus jaučiasi galintis kontroliuoti savo gyvenimą, ima pozityviau save vertinti, tampa ne toks imlus stresui, jaučia mažiau nerimo. Jis pailsi tarytum miegodamas, tačiau išlieka budrus.


IV b kasės mokiniai pasinaudojo geros savijautos programa.Psichologė Irma pravedė 8 užsiėmimus,  kurių metu mokiniai gulėjo ant čiužinių šokių salėje.Pravedus apklausą mokiniai rašė ,kad po visų užsiėminų jautėsi ramūs, harmoningi, atsipalaidavę, pailsėję.Treniruotė nukreipė jų dėmesį nuo pamokų ir egzaminų. Pagerėjo miegas,pasidarė ramesni.


Visi norėtų tai pakartoti dar kartą po Naujųjų  metų.

IVb klasės vadovė Julija Lavrinovič

Autorius:
Julija Lavrinovič

Nuotraukos:
https://www.entrepreneur.com/article/310870

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos