Įgyvendinant Erasmus+ Strateginių partnerysčių projektą Bendrojo ugdymo sektoriuje “CLIL4 STEAM”, spalio 4-8 dienomis Florencijos ugdymo įstaigose vyko mokymai mokytojams, taikantiems integruotą dalyko ir užsienio kalbos mokymą savo pamokose. Projekte dalyvavo partneriai iš Italijos, Airijos, Lenkijos, Rumunijos ir Lietuvos. Mokymuose Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijai atstovavo biologijos mokytojos Loreta Krinickienė ir Sigita Zalitienė bei anglų kalbos mokytoja Dalia Valikonienė.
Italijos švietimo ministerijos inspektorė Gisella Langė ir Florencijos Inovacijų ir švietimo tyrimų instituto lingvistikos mokslų daktarė Letizia Cigannoto projekto dalyvius supažindino su Italijos švietimo sistema bei IDUKM (integruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas) metodikos taikymu Italijos ugdymo įstaigose. Pristatymo metu buvo akcentuojama užsienio kalbų mokėjimo svarba šiandieniniame pasaulyje bei pabrėžta, kad Italijoje 9-10 klasėse vienas, o baigiamosiose klasėse du mokomieji dalykai mokomi užsienio kalba.
Mokymų metu demonstruotose nuotolinėse pamokose Italijos mokytojai pasidalino savo darbo patirtimi, pristatė taikomus metodus. Nepaisant pandemijos ir laikantis visų saugumo reikalavimų, projekto dalyviams pavyko apsilankyti Giuzeppe Peano vidurinėje technikos mokykloje, Prato miesto Koperniko kalbų ir tiksliųjų mokslų licėjuje, Lastra a Signa vidurinėje mokykloje, kur buvo stebimos matematikos, biologijos, chemijos, informacinių technologijų pamokos, vedamos anglų kalba.
Projekto organizatoriai ne tik sudarė galimybę apsilankyti švietimo įstaigose ir stebėti vedamas pamokas kabinetuose, bet ir pakvietė į pamokas kitose edukacinėse erdvėse. Savo projektinius darbus mokiniai pristatė sename tekstilės fabrike, paverstame tekstilės muziejumi ir nustebinusiame savo edukacinėmis erdvėmis bei eksponatais. Mokymuose dalyvaujantys mokytojai buvo pakviesti ir į Florencijos botanikos sodą, kur galėjo pasigėrėti čia augančiais retais augalais bei daugiau sužinoti apie čia vykdomas veiklas mokiniams.
Malonus netikėtumas ir puikus mokymo(si) įvairiose erdvėse pavyzdys – matematinis turas po Toskanos regiono sostinę Florenciją, garsėjančią savo nuostabia architektūra. Parabolės, hiperbolės, elipsės, Pitagoro teorema, skaičius Pi, Fibonačio skaičių/dieviškoji proporcija profesionalaus gido dėka tarsi atgijo, tapo labiau suprantamos.
Dalyvavimas CLIL4STEAM mokymuose leido susipažinti su projekto partnerių patirtimi, pasisemti naujų idėjų ir pasidžiaugti, kad mūsų gimnazijos mokytojai taip pat taiko panašius mokymo metodus ir vis drąsiau įsileidžia užsienio kalbą į dalykų pamokas.