Kalėdinės Vilniaus kronikos

• Paskelbta: 2021-12-23
  • Kategorija: Renginiai

Likus trims dienoms iki stebuklingojo šventų Kalėdų ryto, 7b ir 7c klasės kartu su auklėtojomis Jūrate Budvydiene ir Sandra Valentiene bei mokytoja Renata Šlaičiūniene leidosi  į šventinę kelionę po Vilniaus miesto senamiestį.

Pirmiausia sustojome prie apšerkšnijusiosios Katedros aikštės eglutės, kuri mums padarė įspūdį savo neįprastu bei šaltu dizainu. Toliau leidomes Pilies ir Didžiąja gatve link Aušros vartų. Pakeliui negalėjome atsistebėti kalėdiniu Vilniumi. Buvome pakerėti Rotušės aikštės eglute  – jos šiltumu, jaukumu. Aplankę vieną iš svarbiausių Vilniaus monumentų – Aušros vartus-  leidomės link bastėjos. Bastėjoje buvo labai įdomi edukacija apie viduramžių Vilnių, jo legendas. Sužinojome, kad bastėja buvo atrasta žirgui įkritus į vieną iš bastėjos tunelių. Edukacijai pasibaigus, patraukėme kalėdiniu Vilniumi link Arkikatedros požemių. Ėjome Stiklių gatve, kurioje buvo gausu nuostabių šventinių dekoracijų. Nepraleidome progos nusipirkti makarunsų. Arkikatedros požemiuose susipažinome su katedros istorija, reliktais, kurie ten saugojami bei patyrėme daugybę neįkainuojamų įspūdžių.  Pamatėme, kur palaidota garsioji Barbora Radvilaitė ir kiti Lietuvos didikai.

Tuomet atėjo laikas užkąsti ir kelionei namo. Dėkoju auklėtojoms, kurios įpūtė mums šventiškos nuotaikos į sielas !

7c klasės mokinys,

Benediktas Rauktys

Kelionė prasidėjo anksti ryte, spaudžiant šaltukui. Mes 7b ir 7c klasės draugiškai išsiruošėme į Vilnių prie Kalėdinės eglutės. Turėjome įvairiausių lūkesčių kokį įspūdį mums sukurs Katedros aikštės eglutė. Mūsų manymu ji panaši į meno kūrinį, o ne į tikrąją eglę; atrodė krištolinė ir spindinti, bet tuo ji ir žavėjo. Veidrodinėse eglės instaliacijose matėme save pačius. Visas Vilniaus senamiestis buvo pasipuošęs ir laukiantis  šv. Kalėdų. Dėmesį traukė kalėdinės parduotuvių vitrinos ir krautuvėlė papuošta spalvotais konkorėžiais. Siauros senamiesčio gatvelės atrodė tarsi apimtos magiškos Kalėdinės dvasios. Rotušės aiškštės eglė priminė tikrą žaliaskarę, dvelkė jaukumu ir kvepėjo mišku.  Išpuoštu Pilgatviu kilome link Aušros vartų ir Bastėjos, kur mus pasitiko linksmos nuotaikos ir pokštaujantis gidas. Mums buvo leista pasimatuoti šarvus-jautėmės kaip didvyriai. Berniukai lietė ir tikrino šarvų ir kalavijo tvirtumą. Juk senovėje kažkas juos dėvėjo ir saugojo Vilniaus sienas. Nuo apžvalgos aikštelės matėsi Trijų kryžių kalnas ir Gedimino pilis-smagu būtų ten pasivaikščioti pavasarį. Arkikatedroje ekskursijos teko palaukti. Šventovėje turėjom mokėti išlikti santūrūs. Nusileidę į požemius sužinojome Katedros pastatymo istoriją ir kaip potvynis užliejo Vilniaus senamiestį ir Arkikatedrą. Per potvynį, kuris kitados pridarė daug žalos,  žmonės susisiekdavo laiveliais. Matėme istorines iliustracijas. Išgirdome valdovo Žygimanto Augusto gyvenimo istoriją, pamatėme karalių kriptą. Ši kelionė buvo įspūdinga ir kitokia nei visos kuriose dalyvavome. Tačiau ir tikslą turėjome nekasdieninį. Nors oras buvo žvarbokas, grįžome sveiki ir pilni įspūdžių.

Dėkojame auklėtojoms už sukurtą šventinę nuotaiką!