Gamtos mokslų diena Alytaus STEAM centre

  • Paskelbta: 2024-12-20
  • Kategorija: Renginiai

 

 Gamtos mokslų diena Alytaus STEAM centre

2024 metų gruodžio 20-osios rytą Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos mokiniai ir fizikos mokytojas Andrius Storta anksti ryte susirinko prie gimnazijos, kupini smalsumo ir entuziazmo. Tai išties tikri fizikos mokslo entuziastai. Jų kelionės tikslas buvo Alytaus STEAM centras, kuriame laukė dvi ypatingos laboratorinės veiklos. Ši išvyka suteikė puikią galimybę gilinti žinias gamtos mokslų ir technologijų srityse bei pritaikyti įgytas žinias praktikoje.

    Pirmoji veikla buvo skirta tyrinėti fotosintezės procesą ir sužinoti, kaip augalų pigmentai gali būti panaudoti fotoelektros srityje. Mokiniai atliko laboratorinį darbą „Fotosintezė fotoelektrai: Kaip „įveiklinti“ augalų pigmentus?“, kurio metu jie turėjo galimybę išskirti chlorofilą A, chlorofilą B bei karatinoidus iš augalų. Naudodami įvairius metodus, mokiniai pagamino heksaninį ir alkoholinį augalų pigmentų ekstraktus.

    Pirmiausia mokiniai išskyrė pigmentus iš augalų ir atskyrė alkoholyje ištirpusius pigmentus, remdamiesi skirtingu jų tirpumu organiniuose tirpikliuose. Tai leido suprasti, kaip skirtingi pigmentai reaguoja su skirtingomis medžiagomis. Vėliau jie naudojo plonasluoksnės chromatografijos metodą, kad atskirtų heksane ištirpusius augalų pigmentus. Mokiniai savarankiškai paruošė chromatografinę kolonėlę iš stiklinės Pastero pipetės, atskyrė ir išgrynino heksane ištirpintus pigmentus.

    Svarbus eksperimentinės veiklos momentas buvo spektrofotometrinis tyrimas, kurio metu mokiniai užrašė pasigamintų augalų pigmentų ekstraktų sugerties spektrus ir juos aptarė. Ši veikla leido geriau suprasti augalų pigmentų savybes ir jų potencialą fotoelektriniame panaudojime. Pavyzdžiui, mokiniai pastebėjo, kad chlorofilas A ir chlorofilas B turi skirtingus sugerties spektrus, tai leidžia efektyviai naudoti skirtingus šviesos bangų ilgius energijos gamybai.

    Antroji veikla buvo pavadinta „Perkelk žmogaus pojūčius į robotą“. Šios veiklos metu mokiniai turėjo galimybę susipažinti su mechatronikos pagrindais ir sukurti įvairias sistemas, kurios imituoja žmogaus pojūčius. Naudodami Arduino programavimo plokštę, programos kodą, mikrovaldiklius, jutiklius bei pavaras, mokiniai kūrė mechatronines sistemas ir mokėsi jas valdyti.

    Mokiniai ne tik sukūrė veikiančias sistemas, bet ir mokėsi pritaikyti gamtos mokslų, informacinių technologijų ir technologijų žinias praktikoje. Šis projektas parodė, kaip sudėtingos technologijos gali būti integruotos į kasdienes situacijas ir padėti atlikti paprastas, bet svarbias užduotis.

    Ši diena Alytaus STEAM centre paliko neišdildomą įspūdį tiek mokiniams, tiek mokytojams. Mokiniai įgijo daug naujų žinių ir praktinių įgūdžių, o mokytojai gavo naujų idėjų ir įkvėpimo savo darbui. Šios laboratorinės veiklos ne tik praplėtė mokinių akiratį, bet ir skatino kūrybiškumą, problemų sprendimo įgūdžius bei komandinį darbą.

    Mokiniai grįžo į Trakus su didžiuliu noru dar kartą patirti panašių veiklų ateityje. Ši išvyka parodė, kad mokymasis gali būti įdomus, įtraukiantis ir labai praktiškas. Alytaus STEAM centre praleista diena buvo puikus pavyzdys, kaip galima sudominti mokinius mokslu ir technologijomis bei skatinti jų mokymosi motyvaciją.

    Be šių dviejų pagrindinių veiklų, mokiniai taip pat turėjo galimybę susipažinti su STEAM centro laboratorijomis ir įranga. Jie sužinojo, kaip veikia įvairūs prietaisai ir kokie tyrimai atliekami šiose moderniose patalpose.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Nuotraukos:
Andrius Storta

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Kur galiu gauti pagalbą
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
Naujienų archyvas