Multimodalumas ir kritinis mąstymas anglų kalbos pamokose
- Paskelbta: 2025-10-26
- Kategorija: Renginiai
Šveicarų prof. Michael Gerlich publikuoto tyrimo (2025) rezultatai kelia esmingų klausimų dėl „DI naudojimo ilgalaikio poveikio jaunimo kognityvinėms funkcijoms: atminčiai, kritiniam mąstymui, problemų sprendimui bei gebėjimui susikaupti “. Todėl jaunimas, kuris yra smalsus naujovių vartotojas, turi suprasti esminę riziką - neatsakingai naudojant dirbtinį intelektą užduočių atlikimo palengvinimui galima pasekmė - silpnėjantis kritinis mąstymas. Todėl būtina žinoti naudingus, į ugdymą(si) orientuotus dirbtinio intelekto naudojimo būdus bei siekti efektyvaus taikymo.
Spalio 17-18d. įvyko 22-oji tarptautinė LAKMA konferencija, kurioje dakyvavę anglų kalbos mokytojai, universitetų mokslininkai, švietimo strategai bei technologijų kūrėjai aptarė dirbtinio intelekto taikymo galimybes ir grėsmes. Konferencijoje „Mokymasis su DI: nuo tradicinių metodų prie naujų galimybių“ (“From Chalk to Chat: AI as a Learning Companion“) dalyvavo Lietuvos, Airijos, Didžiosios Britanijos, Bulgarijos, Graikijos, Ispanijos, JAV, Latvijos, Lenkijos ir Serbijos atstovai. „Konferencijos pranešimai ir diskusijos atskleidė kelias esmines strategijas – nuolatinį mokytojo vaidmens stiprinimą greitai besikeičiančių technologijų kontekste, kritinį ir tikslingą dirbtinio intelekto taikymą ugdymo procese bei gebėjimą išlaikyti žmogišką ryšį mokyme. Tai buvo priminimas, kad, nors įrankiai tobulėja, svarbiausia išlieka mokytojo gebėjimas kurti prasmingą bendravimą ir mokymosi patirtį“, pastebėjo Vilniaus „Santaros“ gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė Alla Juriavichene.
Šios konferencijos veiklų įvairovėje buvo pristatytos ir Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos 1a ir 1c klasės gimnazistų atliktos multimodalinės anglų kalbos užduotys, skirtos kritinio mąstymo bei kūrybiškumo ugdymui. Seminare "Enhancing Critical Thinking and Media Literacy with AI-Powered Multimodal Learning" (lektorė anglų k. mokyt. ekspertė Jūratė Budvydienė) buvo akcentuojama jaunimo kritinio mąstymo ugdymo bei tikslingai naudojamo DI svarba. Seminaro dalyviai susipažino su multimodaliomis užduotimis, kurios ugdo platų spektrą mokinių komeptencijų. TVDG gimnazistai sukūrė audiovizualinį turinį anglų kalba, kuris apėmė pasirinkto M.K.Čiurlionio paveikslo bei savo meno kūrinio sukurto naudojant DI interpretaciją. Gimnazistai taip pat mokėsi skaitmeninėje aplinkoje pateikti pozityvų bei mandagiai kritišką grupės draugo sukurto turinio komentarą.
1c klasės gimnazistas Deividas Selimovičius gebėjo originaliai mąstyti apibūdindamas Čiurlionio paveikslą “Jūros sonata” ir savo sukurtą interpretaciją “The Tale of the Gnomes”, naudojant DI. “The waves and water in the painting Sonata of the Sea represent the flow of life, change, and the infinity of the sea. The boats symbolize journeys, hope, and fragility, as well as the human struggle against nature. You can also clearly see the initials M.K.Č. on the big wave. I created a painting using AI to resemble Čiurlionis’ style, which I titled The Tale of the Gnomes. It depicts small log cabins and conveys a sense of mystery and the unknown. The painting uses deep blues, dark greens, golds, and reds — colours commonly seen in Čiurlionis’ works.”
1c klasės gimnazistas Lukas Stašaitis analizavo Čiurlionio “Karalių pasaką“ bei sukūrė paveikslą “Sunset on a Calm Hill” taikydamas DI. Anot Luko, “The theme of the painting is a mix of mythology, spirituality, and imagination. The kings represent not only rulers but also guardians of wisdom and destiny. The glowing sphere may symbolize knowledge, life, or even the fragility of the human world, while the sword suggests protection, power, and responsibility.” 1c klasės gimnazistas Dominykas Tilindis detaliai angliškai apibūdino Čiurlionio paveikslą “Pilies pasaka” bei sukūrė vizualinę interpretaciją taikydamas DI.
TVDG 1a ir 1c klasės gimnazistų kritinis mąstymas atsiskleidė ir angliškose audio refleksijose. Pateikiamas refleksijų vertimas. “Išbandyti įvairias formas yra smagu. Labiausiai patiko, kad galėjau pajusti menininko stilių. Nėra lengva kalbėti į kamerą, tačiau tuo pačiu išmokau įveikti tą neįprastą jauseną. Ši multimodali patirtis apjungiant tekstą, vaizdą, audio, video padeda temą suprasti giliau. Jei tik rašai, tai yra vienpusiška patirtis. Kai gali kurti ir kalbėti – procesas tampa gyvas.” (Julija Vikšnaitė, 1c kl. mok.) “Šios užduotys įkvėpė ir tobulino mano kritinio mąstymo bei audiovizualinio turinio kūrimo gebėjimus. Labiausiai patobulinau mąstymo, kūrybiškumo, skaitmeninę bei kultūrinę kompetencijas. Tikiuosi ateityje tokių užduočių.” (Barbora Zurlytė, 1c kl. mok.)
Seminaro dalyviai – anglų kalbos mokytojai bei universitetų dėstytojai - įvertino multimodalinio ugdymo proceso integruojant dirbtinį intelektą efektyvumą. “Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos mokinių sukurtos multimodalinės užduotys išsiskyrė originalumu ir praktiniu pritaikymu. Jos buvo ne tik vizualiai patrauklios, bet ir turinio požiūriu brandžios – jose aiškiai atsiskleidė mokinių gebėjimas argumentuoti, pagrįsti savo mintis ir taikyti kritinį mąstymą. Tai parodė, kad AI gali tapti įrankiu, skatinančiu savarankiškumą, kūrybiškumą ir gilų mąstymą, o pats procesas tapti įtraukiantis ir modernus“ (Merkelio Račkausko gimnazijos anglų k. mokyt. metod. Daiva Goštautienė).
Konferencijos veiklos iliustravo naujausią metodiką kaip taikyti DI ugdymo procese bei supažindino su atliekamais moksliniais tyrimais, kad pedagogai pasirinktų efektyviausius būdus ir skatintų mokinius DI naudoti prasmingai, saugiai ir atsakingai.
Naudinga nuoroda: https://lakmaonline.lt/22nd-lakma-international-conference-2025/
Jūratė Budvydienė,
Anglų kalbos mokytoja ekspertė
-
Rudens vakaro dialogas su Šekspyru: išvykos į Keistuolių te...
- Paskelbta: 2025-10-25
- Kategorija: Renginiai
Šiltą rudeninį vakarą Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos mokiniai keliavo į Vilni... -
Keletas įžvalgų apie mokymąsi Jungtinės Karalystės mokyklos...
- Paskelbta: 2025-10-25
- Kategorija: Renginiai
Dvi Trakų rajono mokytojų delegacijos lankėsi Jungtinės Karalystės mokyklose, ku... -
Knygos kelionė tęsiasi: 2a klasės geras darbas gimnazijai
- Paskelbta: 2025-10-23
- Kategorija: Renginiai
2025 metų spalio mėnesį Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos 2a klasės mokiniai įgy... -
„Užtemdyta poezija"
- Paskelbta: 2025-10-14
- Kategorija: Renginiai
„Užtemdyta poezija“ – taip vadinasi kūrybinė literatūrinė edukacija Trakų viešos... -
Edukacija „Medinių namelių istorijos“ – kūrybingas 8c klasė...
- Paskelbta: 2025-10-13
- Kategorija: Renginiai
-
5c klasės kelionė į Kauną
- Paskelbta: 2025-10-13
- Kategorija: Renginiai
Spalio 10 dieną mes, 5c klasė, aplankėme Krepšinio namus ir Mokslo salą Kaune. Š... -
Sūnus: istorija apie ryšį, kurį verta išgirsti
- Paskelbta: 2025-10-12
- Kategorija: Renginiai
2025 m. spalio 10 d. Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos 2a ir 2b klasių mokiniai,... -
Diena su režisieriumi Antanu Gluskiniu
- Paskelbta: 2025-10-10
- Kategorija: Renginiai
Šiandien 7A, 7B, 7C ir 7D klasės mokiniai tapo tikrais filmų kūrėjais! Jie dirbo... -
Renginys „Užsikrauk karjerai“
- Paskelbta: 2025-10-09
- Kategorija: Renginiai
Renginys buvo kupinas įkvepiančių ir įtraukiančių pranešimų. „Lietuvos Junior Ac...
