Kiek kitaip, neįprastai marginome margučius. Kūrėme nemokamoje žaidimų programėlėje ,,Sandbox". Mokiniams patinka žaisti. Telefono dažnas nepaleidžia iš rankų nei per pertraukas, nei per pamokas. Panaudojome telefonus kaip kūrybos įrankį naujoms žinioms įgyti, turimoms pritaikyti ir įvairiems gebėjimams išlavinti. Kaip pavyko, pasidalinsiu sava patirtimi.
Dailės pamokose Sandbox žaidimų programėlę naudojame kelis metus. Šioje programėlėje yra tuščias languotas lapas ir spalvų paletė, todėl kurti simetriškus piešinius sekasi daug greičiau nei ant languoto lapo, yra didesnis spalvų ir jų atspalvių pasirinkimas, galimybė ištaisyti klaidas ir peržiūrėti darbo eigą, Galima matyti, kaip mokinys dirbo, nuosekliai, pagal darbui atlikti pateiktas rekomendacijas ar intuityviai, taip,kaip norėjo, suprato ar ne. Peržiūrit įrašą matyti, kiek klydo ir kokius sprendimus priėmė, taisydamas klaidas, suvaldė emocijas ir kantriai taisė, kas buvo atlikta netiksliai, ar nugalėjo impulsyvumas ir piešinys buvo ištrintas ir perdarytas iš naujo.
Kuriant simetriškus piešinius, klaidos neišvengiamos. Tik nesuvaldai dėmesio, tik paskubi ir.... reikia darbą taisyti. Užduotys, mokantis simetrijos, parenkamos taip, kuo daugiau klaidų priveli ir kuo daugiau taisai, tuo geriau išmoksti ir perpranti simetriško piešinio kūrimo sistemą, tuo įspūdingesnis kūrinys pavyksta.
Šį sykį dėliojome margučius. Penktokai -pagal mažesnę schemą, vyresni , kurie tos temos nebuvo nagrinėję žemesnėse klasėse,- pagal sudėtingesnę. Padėdami vieni kitiems, mokiniai mokėsi atsisiųsti programėlę ir pakeisti nustatymus, reikalingus užduočiai atlikti. Mokiniai mokėsi žingsnis po žingsnio, žiūrėjo, kiek langelių kairėje, tiek dešinėje, kurė vertikaliai ašiai simetrišką margučio kontūrą ir dėliojo spalvų atspalvių ratus. Vieniems pavyko iš karto, tačiau daugeliui laikytis dėliojimo rekomendacijų buvo tikras iššūkis. Padėdami vieni kitiems, ieškojo klaidų ir tinkamiausių būdų joms ištaisyti. Kuriant simetrišką piešinį logika ir kūryba persipina. Kai kurios kolegės, matematikos mokytojos, sako, kad simetrijos mokytis per matematikos pamokas reikia mažiau, nes jos vaikai išmoksta dailės pamokose.
Savo svetainėje ,,Astos mokinių darbai" sukėliau darbus su pavyzdžiais, ko ir kaip mokėmės, ką išmokome ir kokių patirtčių įgijome, kokius mąstymo mokyklos įpročius pritaikėme, kurdami ,,Velykinius margučius".
Pasidžiaukime mokinių darbais. Saulėtų šventų Velykų.
-
- Paskelbta: 2025-03-28
- Kategorija: Projektinė veikla
Kovo 27-oji – Teatro diena! -
- Paskelbta: 2025-03-24
- Kategorija: Projektinė veikla
Kovo 19–23 dienomis Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos direktorė Jolanta Martynce... -
- Paskelbta: 2025-03-17
- Kategorija: Projektinė veikla
Mūsų mokyklos aštuntokai dalyvavo netradicinėje etikos pamokoje Užutrakio dvare... -
- Paskelbta: 2025-02-17
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 13 d. Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje vyko TŪM projekto veikla „Smėli... -
- Paskelbta: 2025-01-30
- Kategorija: Projektinė veikla
Europos duomenų apsaugos diena TVDG -
- Paskelbta: 2024-10-23
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-10-03
- Kategorija: Projektinė veikla
Spalio 3 d. Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje startavo dar viena Tūkstantmečio... -
- Paskelbta: 2024-09-29
- Kategorija: Projektinė veikla
„Lai pasaulis tampa tavo namais“ – frazė galinti tapti Trakų Vytauto Didžiojo ir...