,,TikTok Boom” arba Saugaus interneto diena

  • Paskelbta: 2024-02-08
  • Kategorija: Renginiai

Minėdami saugaus interneto dieną, mes, 8b ir 8c klasės mokiniai su savo mokytojomis Rita Sadovskiene ir Dalia Valikoniene, vasario 5 dieną atvykome į Trakų viešąją biblioteką, kur vyko netradicinės anglų kalbos pamokos. Bibliotekoje žiūrėdami dokumentinį filmą ,,TikTok Boom” daugiau sužinojome apie skaitmenines teises ir atsakomybę, netikras naujienas bei neapykantos nusikaltimus. Šios temos buvo atskleistos pasakojant apie visiems gerai žinomą programėlę ,,TikTok”

Filmas mums parodo tikrąsias šios programos puses ir jos ketinimus. Jame pasakojama ne tik apie laisvos kalbos apribojimus, bet taip pat ir kokią žalą daro ši socialinių medijų programėlė mūsų psichinei sveikatai. 

Sužinome, kad ,,TikTok” sąmoningai blokuoja ir slepia nuo savo programos auditorijos vaizdo įrašus, nepalankiai atsiliepiančius apie Kinijos, kur ši programa ir buvo sukurta, vidaus politiką. Taip darant tikimasi, kad žmonės toliau nenaršys ir neras daugiau informacijos apie korupciją bei politinius nusikaltimus.

Bet kaip ,,Tik Tok” programa veikia mūsų pschinę sveikatą? Kad, atsakytume į ši klausimą, turime pažiūrėti ne tik  iš turinio kūrėjo pusės, bet ir paprasto programos vartotojo pusės. Turinio kūrėjas dar vadinamas ,,influenceris” sulaukia daug palaikymo iš savo pasiekiamos auditorijos, bet ir daug negatyvo. Komentarai tampa įrankiu internetinėms patyčioms, kuriomis galime įžeisti žmogų, taip sunaikinant jo pasitikėjimą ne tik savo turiniu, bet ir pačiu savimi. 

O kitoje ekrano pusėje yra vartotojas, kuris valandų valandas naršo ,,TikTok” programėlėje ir sužino bei pamato kažko naujo, tačiau pats nenuveikia nieko prasmingo. Naudodamiesi socialinių medijų tinklais atsiribojame nuo tikrojo pasaulio, savo šeimos, draugų ar kitų užsiėmimų. Matome tik tai, kas vyksta mūsų ,,For You” sraute, kurio algoritmas yra vienas iš geriausių, ir meta turinį, kurio mes net nežinojom, kad norim pamatyti, o galbūt apie tai tik ir svajojom. Mums tai kenkia, ypač jaunimui,  kuris dar keičiasi ir formuoja savo nuomonę. Nes mums lyg ant ,,lėkštės “TikTok” programoje skleidžiama informacija, kuri dažnai būna netikra ir paveikta kitų žmonių nuomone ir normomis, kurios mes galbūt nesuprantam ir nežinom, kad yra blogai. Taip sekdami pavyzdį galime save sužaloti ne tik to tiesiogine žodžio prasme, bet ir perkeltine. Norėčiau baigti šias mintis su keliais patarimais, kad mūsų karta galėtų išsiraizgyti iš ,,TikTok” ir kitų socialinių medijų pinklių ir gyventi turiningai. Mažiau praleiskite laiko prie socialinių medijų, o daugiau prie savo hobių, draugų, šeimos ar net mokslų. Išgirskite kitų nuomones ir netildykite jų, vis dėlto kiekviena pusė turi būti išgirsta. Na, ir būkite saugūs internete, pagalvokite, kokią informaciją apie save jūs norite skleisti, kad išliktumėte privačiai ir saugiai. 

 

Adrija Nausutytė, 8c klasė

 

"This film taught me a lot about TikTok and the importance of being very careful about what we post and the information we share. I started to understand that governments conceal various things that we may not be aware of, and we often lack the voice to address these issues. I highly recommend watching this movie because it's not only interesting but also very educational." (Klėja 8b)

"The TikTok movie highlights its virtual world and reveals how algorithms shape our perception. It's an eye-opening exploration of online influence. Meanwhile, TikTok's "For You" algorithm acts as a personal curator, suggesting videos based on user preferences and fueling viral trends. The platform's popularity stems from its ability to showcase talents and encourage diverse online exploration."(Reda 8b)

"The film "TikTok Boom" taught me about the Internet and its safety, emphasizing that it cannot be trusted implicitly. It underscores the importance of being cautious about one's activities online, as they could potentially be used against you. The movie is educational, providing inspiration and influence to its audience." (Emilija 8b)

“The movie "TikTok Boom" made me want to be safer online and realize that life online is not what social networks portray it to be. I realized that what others show can only be a superficial image, not reality. “ (Darija 8b)

Autorius:
Adrija Nausutytė, 8c klasė

Nuotraukos:
Dalia Valikonienė ir Akvilė Narbutienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas