Viktorina ,,Matematika kasdienybėje"

  • Paskelbta: 2022-06-20
  • Kategorija: Renginiai

Turbūt niekas nesiginčys, kad matematika labai praverčia kasdieniame gyvenime. Ji gali padėti mums atlikti daugybę svarbių dalykų.

Per matematikos pamokas įgytos žinios ir įgūdžiai padės apskaičiuoti paprastas ir sudėtines palūkanas, tvarkyti savo finansus, pasirinkti geriausią banko sąskaitą, pasiimti paskolą, išsiaiškinti geriausius būdus, kaip taupyti ir investuoti pinigus. Plotų skaičiavimas bus naudingas pertvarkant būsimuosius namus ar butus, apskaičiuojant, kiek reikės nusipirkti dažų perdažant kambarį ar naujų plytelių pertvarkant vonią, virtuvę. Perimetrų skaičiavimo įgūdžiai pravers skaičiuojant, kiek medienos pirkti grindų arba lubų apdailai. Proporcijų ir santykių skaičiavimo įgūdžiai bus reikalingi naudojantis maisto gaminimo receptais, o geometrijos ir trigonometrijos žinios padės sporte. Matematikos žinios taip pat bus reikalingos perkant naują daiktą, išsiaiškinant, kuri parduotuvė siūlo geriausią kainą ar ieškant geriausio maisto produktų pasiūlymo, nutariant, kurią pakuotę pirkti, kai yra 2-3 pasirinkimo galimybės. Nuolaidų apskaičiavimas leidžia sutaupyti, įsigyti prekę už geriausią kainą.

Matematikos taikymo pavyzdžių kasdieniame gyvenime yra begalė. Todėl mes, mokytojos Danuta ir Jūratė, ilgokai puoselėjome mintį, kaip susieti matematiką su finansais, ir ne tik. Apsistojome ties viktorina „Matematika kasdienybėje“. Nutarėme ją surengti šeštokams. Priešpaskutinę mokslo metų savaitę sukvietėme visų 6-tų klasių mokinių komandas į viktoriną.  Komandos turėjo prisistatyti, pasakyti savo pavadinimą ir šūkį. Naudodamiesi Mąstymo mokyklos įrankiais, mokiniai sprendė įvairiausias užduotis: „Kavinė“, „Finansiniai reikalai“, „Šeimos biudžetas“, „Judėk į priekį“, „Draugauk“, taikė visų matematikos sričių žinias ir įgūdžius. Bet pačioje pradžioje visos komandos naudojo mąstymo raktą „Minčių lietus“, surado kuo daugiau sričių, kur, jų manymu, taikoma matematika, o atsakymus surašė į Apskritimo žemėlapius. Užduotys buvo vertinamos pinigais, žinoma, netikrais.  Be to, kiekviena komanda turėjo skambučius ir, baigusi užduotį, turėjo nuspausti juos. Kas spėjo anksčiau – pinigėlių gavo daugiau. Po išvardytų užduočių sekė „Blitz turnyras“ , o po jo –„Kapitonų rungtis“. Pabaigoje komandos, naudodamos De Bono kepuraites ir Mąstymo įpročius, apibūdino, ką sužinojo naujo, kas patiko ir kokius Mąstymo įpročius pritaikė šioje viktorinoje. Visos komandos buvo apdovanotos direktorės padėkomis ir mūsų, organizatorių, dovanomis.

Džiaugiamės, kad viktorina vaikams patiko. Štai mokinių mintys: „puiku, nes mes linksmai praleidome laiką ir pasitikrinome matematikos žinias“, „išmokome mąstyti drauge, išmokome mąstyti greitai“, „išmokė mus didesnio pasitikėjimo savimi“, „dirbdami drauge greičiau atliekame darbą“, „išmokome dirbti drauge, būti kantriais, susikaupti“, „pritaikėme turimas žinias naujose situacijose“.

Ačiū jums, šeštokai, už dalyvavimą, puikų darbą, gerą nuotaiką. Jūs nuostabūs! O mes jau planuojame tęsinį kitais mokslo metais.

Iki kitų kartų!

Autorius:
Danuta Debesienė, matematikos mokytoja metodininkė; Jūratė Leščinskienė, matematikos ir ekonomikos mokytoja

Nuotraukos:
Danuta Debesienė, Jūratė Leščinskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas