Pamoka – ekskursija svečiams iš Lenkijos

  • Paskelbta: 2022-10-17
  • Kategorija: Renginiai

Praeitą savaitę, spalio 10-11 dienomis, mūsų gimnazijoje lankėsi svečiai iš Varšuvos. Tai 40 mokinių ir 6 juos lydintys pedagogai iš Szkola Podstawowa nr 2 Prymierza Rodzin im. ks. Jana Twardowskiego. Viešnagę organizavo Darius Dumčius, istorijos mokytojas. Tokį didžiulį būrį mokinių – 80 žmonių (40 lenkų ir 40 mūsų mokinių) reikėjo kažkaip užimti. Buvo pasiūlytaper tas dvi dienas pravesti pamokas. Tai buvo lietuvių kalbos, anglų kalbos  istorijos, fizikos, kūno kultūros, dailės ir, žinoma, matematikos pamokos. Džiaugiuosi, kad galėjau prisidėti prie šitos kompanijos.

Laiko pasiruošimui turėjome pakankamai - apie mėnesį, tad galvoje sukiojosi įvairios mintys, idėjos. Kadangi gyvename tokiame gražiame mieste, nutariau ir kaimynams lenkams organizuoti matematinę ekskursiją po Trakus. Šiemet Trakai šventė 700 metų jubiliejų, tad pamoką – ekskursiją pavadinau „Trakams 700“.

Pamokos metu mokiniai susipažino su naujuoju Trakų miesto logotipu, jo atsiradimo istorija, trumpai apžvelgė mūsų gimtojo miesto istoriją, svarbiausias jo vertybes, įvairių tautybių, gyvenančių Trakuose, kultūrą, dabartines miesto aktualijas. Be to, svečiams buvo labai įdomu, kaip veikia Mąstymo mokyklos įrankiai: raktai, žemėlapiai, de Bono kepurės, kaip ugdomi mąstymo įpročiai. Tad pamokose stengiausi panaudoti įvairius Mąstymo mokyklos elementus.

Naudodamiesi raktais „Paveikslėlis“ ir „Interpretacija“, svečiai susipažino su naujuoju Trakų logotipu, interpretavo, kaip ir kodėl juo tapo kablelis mėlyname fone. Priežasties – pasekmės žemėlapio pagalba nagrinėjo priežastis, kurios lėmė Trakų 700 –ojo gimtadienio datos pasirinkimą. Trakų ežerų plotų palyginimui (užrašyti mažėjimo tvarka) pritaikė sekos žemėlapį. O apskritimo žemėlapis atspindėjo Trakų tautinę sudėtį. Susipažinę su svarbiausia Trakų miesto istorija, Trakų senamiesčio architektūros ir kultūros paminklais bei istoriniais faktais, įgytas žinias mokiniai taikė naujoje situacijoje – uždavinių sprendime. Dirbdami mišriose grupėse ugdė atkaklumo, nuoširdaus ir empatiško klausimosi,  mąstymo drauge įgūdžius.

Pamokos pabaigoje vyko refleksija. Jai panaudojau de Bono mąstymo kepures. Malonu buvo skaityti gražius atsiliepimus.

Kitą dieną lankėmės Vilniuje. Ten kartu su svečiais turėjome įdomias edukacijas Valdovų rūmuose ir Katedros požemiuose. Katedros varpinėje žiūrėjome nuotaikingą filmuką apie varpinės istoriją. Tarp edukacijų mokiniai turėjo praktinę užduotį. O Valdovų rūmuose po ekskursijos dar vyko kūrybinės dirbtuvės – mokiniai gamino apyrankes, primenančias Viduramžių laikotarpį.

Prieš atsisveikinant nusifotografavome prie Katedros.

Dėkoju mokiniams už maloniai ir įdomiai praleistą laiką, o kolegai Dariui Dumčiui - už suteiktą galimybę dalyvauti šiame projekte.

Autorius:
Danuta Debesienė, matematikos mokytoja metodininkė

Nuotraukos:
Danuta Debesienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos