Kelionė į Slovakiją

• Paskelbta: 2023-10-23
  • Kategorija: Renginiai

,,Bet kurioje kelionėje nėra didesnio malonumo už jos pradžią.” Charles Dudley Warner.

Mes, 50 laidos abiturientai, lydimi mokytojų: Vidmantės Kalvaitienės, Linos Garčinskienės, Emilijos Lavrinovič ir Loretos Krinickienės, paskutinius savo mokslo metus nusprendėme pradėti kelione į Slovakiją.

Pirmąją dieną kartu su mokytojais aplankėme vieną gražiausių Slovakijos miestų - Banską Štiavnicą - gerai žinomą dėl turtingos kasybos istorijos. Šis miestas ilgus amžius buvo pagrindinis aukso ir sidabro tiekimo centras Vengrijos karalystėje.  Pirmiausia aplankėme kalnakasybos po atviru dangumi muziejų. Apsirengę ryškiai geltonais apsiaustais, užsidėję šalmus ir nešini šviestuvais leidomės į  požeminę kasyklą. Šachtoje išgirdome apie Slovakijos kasyklų istoriją bei mitus apie gnomus, besislepiančius šachtoje. Vėliau ekskursiją tęsėme miesto centre, turėjome galimybę patys patyrinėti lankytinas vietas, nusipirkti suvenyrų bei paragauti slovakiškos virtuvės patiekalų. Dieną baigėme maudynėmis Bešeniovos vandens parke, linksmai praleidome vakarą sūkurinėse voniose bei terminiuose baseinuose.

Antrąją dieną vykome į vieną lankomiausių objektų Slovakijoje - Belianska stalaktitų- stalagmitų urvą. Urvas yra labai didelis - ėjome 1370 metrų ilgio trąsa, dažnai sustodami pasigrožėti stalaktitais bei stalagmitais. Įveikėme 868 laiptelius ir pakilome į 160 metrų aukštį. Kalcitais dengtas urvo vidus yra populiarus  dėl akmeninių ,,krioklių", ,,Pagodos" stalagmitų, požeminių baseinų ir neįprastos, vaizduotę žadinančios formos stalagmitų bei stalaktitų. Vėliau vykome į Aukštųjų Tatrų miestelį Tatranska Lomnica. Pirmiausia keltuvais kėlėmės į Skalnate Pleso (1751 m.) viršukalnę, kur galėjome pasigrožėti kalnų bei apylinkių panorama. Vėliau - 2.5 val. trukęs žygis pėščiomis per kalnus ir Šaltosios Tėkmės krioklius iki Hrebienok funikulieriaus, ten visi kartu papietavome, po to nusileidome keltuvais ir aplankėme Stary Smokovec miestelį.

Paskutinę kelionės dieną vykome į Pieninų nacionalinį parką, plaustais įveikėme 11 kilometrų ruožą Dunajeco upe, skiriančia Slovakiją nuo Lenkijos. Plaukdami klausėmes vietinių gyventojų –goralių - legendų ir pasakojimų. Vietiniai žmonės buvo be galo malonūs, šmaikštūs. Plaukdami plaustu mes ne tik matėme Erelio uolos, Trijų karūnų bei Septynių vienuolių kalnus, bet ir išmokome porą slovakiškų žodžių, pasidarėme daug puikių nuotraukų, patys vairavome plaustą, pasimatavome goralių tradicinius drabužius. Draugiškas vietinių žmonių būdas leido labiau suartėti su Slovakijos kultūra bei klasiokais ir mokytojomis. Po plaukimo aplankėme  paslaptingąjį Raudonajį vienuolyną ir jame įsikūrusį muziejų, kuriame galėjome susipažinti su į Slovakiją iš Italijos atvykusių vienuolių istorija ir gyvenimo būdu. Lankydami vienuolyną išvydome daugybę išlikusių skulptūrų, paveikslų ir indų, knygų ir liturginių rūbų.

Išvyką baigėme ilga, linksma, džiugia kelione namo. Važiuojant atgal į Lietuvą, autobuse aidėjo daugybė linksmo juoko, dainų ir pasakojimų. Esame labai patenkinti išvyka, įgyta patirtimi, praplėstu slovakišku žodynu. Ši kelionė dar labiau suartino mūsų laidą, leido pasijusti viena didele šeima. Dėkojame mokytojoms už kelionės organizavimą, suprantingumą ir kantrybę kelionės metu.