Projektas su lenkais ,,Our common track"

  • Paskelbta: 2022-12-19
  • Kategorija: Renginiai

                 Projektas su lenkais Our common track

Apie projektą:

Tai projektas, kai 2022 m. spalio 10 d. lenkai iš Szkoła Podstawowa nr 2 Przymierza Rodzin im. Ks. Jana Twardowskiego atvažiavo į Lietuvą, į mūsų gimnaziją ir kartu su 7 a, 8 d, I a ir I c  klasių mokiniais bendradarbiavo įvairiose veiklose. Kartu mokėmės ir atlikome įvairias užduotis. Projektas buvo finansuotas Europos Sąjungos, taip pat iš dalies Trakų rajono savivaldybės jaunimo projekto ,, Aš valdau savo laiką, o ne laikas mane‘‘ lėšomis.

Projektas tęsėsi tik tris, bet nepamirštamas dienas.

Pirmąją dieną nekantriai laukėme atvykstančių lenkų su plakatais, juose buvo užrašyta : ,,1 grupa; 2 grupa; 3 grupa ir 4 grupa’’.  Du 8 d klasės mokiniai turėjo vaišių, keksiukų, jais pavaišino atvykusiuosius.

Kiekviena grupė vedė svečius į pamokas.  Per lietuvių kalbos pamoką mes darėme dvigubo burbulo mąstymo žemėlapį apie draugystę, o lenkų paprašėme parašyti sveikinimus. Po to vieni kitiems išvertėme tai, ką parašėme. Taip pat rašėme dialogą, kad arčiau susipažintumėme, jį pristatėme prieš klasę. Lenkai skaitė lietuviškai, o mes- lenkiškai. Buvo labai įdomu ir linksma. Nors kai kuriems buvo sunku kalbėti anglų kalba, bet pamažu lavinome savo kalbėjimą.

·        Per anglų kalbos pamoką susėdome grupėmis,  mokytoja davė lapus su užduotimis. Mums reikėjo parašyti žodį, kuris atitinka aprašymą ir prasideda arba pasibaigia tam skirta reikšme. Vėliau kiekvienas gavome po lapą, kuriame buvo įrašyti klausimai, turėjome vienas kito klausti, ar mes tuos dalykus išbandėme, kaip mums sekėsi,  kaip jautėmės tai darydami. Buvo labai įdomu išgirsti, kaip laisvalaikiu jaučiasi lenkų mokiniai.

·        Per ilgąją pertrauką nuvedėme svečius į valgyklą. Svečiai sakė, kad mūsų valgykla labai graži ir erdvi, o maistas labai skanus.

·        Vėliau visi susirinkome kartu ir ėjome į aktų salę. Socialiniuose tinkluose pasidalinome kontaktais, tikimės ir po projekto tęsti bendravimą. Įėję į aktų salę susėdome prie stalų, kėdės buvo su baltais marškinėliais, ant jų mes piešėme arba prašėme, kad visi parašytų savo vardus prisiminimui. Su marškinėliais išėjome į lauką ir nusifotografavome. Buvo padaryta daug šmaikščių, linksmų ir gražių kadrų.

·        Atsisveikinome su lenkais ir taip pasibaigė pirmoji projekto diena.

Antrąją projekto dieną sutikome tuo pačiu laiku. Šį kartą jau nesijaudinome. Noriai sustojome į reikiamas grupes ir pradėjome suplanuotas veiklas.

·        Per istorijos pamoką sėdėjome mišriose grupėse: du vaikai iš Lietuvos ir du iš Lenkijos. Vaikai galėjo pasirinkti kokią nors temą: geografiją, religiją, istoriją, kultūrą, mokymąsi. Reikėjo sukurti dvigubo burbulo žemėlapį,  kuriame rašėme tam tikros srities skirtumus ir panašumus. Po to reikėjo sukurti išsamesnį pasakojimą pagal  de Bono kepures.

·        Kita  pamoka vyko laboratorijoje. Joje žiūrėjome skaidres, atsakinėjome į klausimus, kuo susijusios nuotraukos ir darėme mini eksperimentą su cukrumi ir vandeniu. Mums reikėjo apskaičiuoti, kiek gramų cukraus berti ir kiek vandens įpilti, kad sukurtume cukraus tirpalą. Vėliau kaitinome vandenį su cukrumi, kad cukraus dalelės ištirptų, įpylėme į permatomą formą ir žiūrėjome, kaip šviesa pereina per formą ir pakeičia laipsnį ir tą pokytį užrašydavome į pateiktas lenteles.

·        Fizinio ugdymo pamokoje žaidėme mini golfą. Todėl susiskirstėme į komandas, sustojome prie skirtingų laukelių, bandėme pataikyti iš dviejų bandymų. Pataikius buvo galima gauti maksimalų taškų skaičių. Po to pasikeitėme komandomis ir žaidėme iš naujo. Įveikusios visus etapus, visos komandos džiaugėsi gerais rezultatais.

·        Galiausiai matematikos pamokos metu žiūrėjome skaidres apie Trakus ir atsakinėjome į klausimus apie juos. Lenkų mokiniai minėjo, jog apie Trakus sužinojo daug įdomios, šventiškos informacijos. Jiems buvo smagu Trakuose svečiuotis šiems minint 700 metų jubiliejų.

·        Taip pasibaigė mūsų antra bendradarbiavimo diena, atsisveikinome su svečiais ir  pasakėme jiems ,,iki rytojaus".

Trečiąją projekto dieną susitikome su mokytojais ir ėjome į traukinių stotį. Mokytojai išdalino kiekvienam traukinio bilietus ir keliavome į Vilnių. Besiklausydami rusų kalbos  mokytojos pasakojimo atvykome į Vilnių, nuėjome į Katedros aikštę, ten mūsų jau laukė lenkai. Susirinkę visi kartu lipome į varpinę ir apsilankėme Katedros požemiuose. Varpinėje ugdėmės atkaklumą lipdami į pačią bokšto viršūnę. O požemiuose gidė mums vedė ekskursiją ir kalbėjo apie Vilniaus katedros istoriją, kam buvo naudojami požemiai viduramžiais ir naujaisiais laikais. Daug dėmesio buvo skirta ir eksponatams pažinti, ir pasakojimui, kaip atrodė požemiai skirtingais laikotarpiais.

Vėliau susiskirstėme į grupes ir gavome lapus. Juose reikėjo parašyti penkis skirtingų architektūrinių stilių statinius ir atsakyti į klausimus. Jie buvo užrašyti lietuvių ir lenkų kalbomis, todėl reikėjo bendradarbiauti angliškai, kad suprastume, ko iš mūsų prašoma. Buvo įdomu ir linksma pabendrauti su kitais lenkais, su kuriais dar nebendravome prieš tai. Laimingi ir sužinoję naujos informacijos visi kartu ėjome pavalgyti tradicinių lietuviškų patiekalų. Pavalgę visi susitikom ten, kur ir buvome, todėl dar daugiau galėjome nuotaikingai pabendrauti su bendraklasiais ir svečiais, pasidalinti įspūdžiais. Po pietų apsilankėme Valdovų rūmuose, kuriuose ne tik pamatėme pagrindinę muziejaus parodą, bet ir turėjome progą iš senovinių akmenėlių ir kriauklių pagaminti apyrankes. Buvo smagu sukurti kažką sau ir padėti kurti naujiems draugams.

Galiausiai lenkai mums davė vaišių, o mes jiems kaip prisiminimą išdalinome atšvaitus, gautus iš Trakų rajono savivaldybės su užrašu „Trakai 700“. Atsisveikinome ir nuėjom į traukinių stotį. Štai taip ir baigėsi paskutinė -trečia-  diena su svečiais iš Lenkijos.

Šios trys dienos buvo labai linksmos ir įdomios. Visi buvome laimingi, kad galėjome dalyvauti šiame projekte. Esame įsitikinę, kad šių trijų dienų nepamiršime, dar ilgai pasakosime ateityje prisiminimus apie projektą.

Autorius:
8 D kl. mokinės G. Sosnovskytė ir I. Zelenkauskaitė

Nuotraukos:
Istorijos mokytojas Darius Dumčius

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas