Keltu iki Švedijos

• Paskelbta: 2023-05-29
  • Kategorija: Renginiai

Mūsų, t.y. 8a, 1b, 2a ir 3a klasių mokinių, kelionė prasidėjo ankstyvą gegužės 22-osios rytą Lietuvoje. Iš Trakų vykome į Latviją, Rygą. Rygoje mes matėme gotikos stiliaus architektūrinių pastatų.

Iš Rygos keliavome toliau į Estijos sostinę Taliną. Apžiūrėjome senamiestį, kuris susideda iš apatinės ir viršutinės dalių.

Taline aplankėme Viru vartus. Viru vartai – vienas iš pagrindinių įėjimų į Talino senamiestį. Iš abiejų vartų pusių esantys bokštai pastatyti XIV a. Taline aplankėme ir Rotušės vaistinę – seniausią Europos vaistinę, duris atvėrusią XV amžiaus pirmoje pusėje. Vaistinėje ir dabar prekiaujama vaistais, vienoje iš patalpų atidarytas muziejus, kuriame galima apžiūrėti senovinius medicinos instrumentus.

Aplankę Taliną skubėjome į keltą, kur teko susidurti su atkaklumu, nes dauguma buvome kelte pirmą kartą, o pamačius jo dydį teko nugalėti baimę. Kelte galėjome mėgautis koncertais, pamatyti saulėlydį, o rytui išaušus grožėjomės saulėtekiu. Tai tarsi miestas ant vandens su restoranais, parduotuvėmis, vaikų žaidimų aikštelėmis, sauna, kajutėmis, diskotekų ir koncertų salėmis.

Galiausiai pasiekėme kelionės tikslą – Stokholmą, Švediją. Stokholme susitikome su gide Aušra, kuri mums papasakojo miesto istoriją, taip pat su ja išbandėme Stokholmo metro ir apžiūrėjome Stokholmo senamiestį Gamla Stat, katedrą, Riddarholmo bažnyčią, taip pat mažiausią, vos 15 cm, Stokholmo skulptūrą, „Berniukas žiūri į mėnulį“.

Susidomėję keltu nusprendėme pažinti laivų istoriją ir nukeliavome į „Vazos“ muziejų. Laivas „Vaza“ apvirto ir nuskendo savo pirmosios kelionės metu Stokholme 1628 m. 333 metus išbuvo jūros dugne. Šiandien „Vaza“ yra geriausiai išsilaikęs XVII a. laivas, unikali meno vertybė.

Po ilgos ir linksmos kelionės grįžome į Trakus, bet jau kupini naujų nuotykių, istorinių faktų ir žinių.

Už turiningą ir įdomią kelionę dėkojame mokytojams Daivai Kerdokaitei-Kazlauskei, Sigitai Misevičienei, Marijai Suščinskienei ir Dariui Brokartui.