MM istorija: pasaulyje ...
- 2004 metais Richard Cummins („Thinking matters“ generalinis direktorius) ir profesorius Bob Burden Ekseterio universitete pradėjo kartu dirbti kognityvinio ugdymo plėtroje.
Jų tikslas buvo formuoti visos mokyklos požiūrhttps://www.thinkingmatters.com/thinkingschools/thinkingschoolį į mąstymo mokymą, grįstą tyrimais. Jie sukūrė unikalų metodą, kuris sujungė mokslinius įrodymus su tuo, kas iš tikrųjų veikė klasėse. Bobas ir Ekseterio universitetas tapo mokyklų, kurios taiko šį metodą, akreditoriais, o Ričardas ir „Thinking Matters“ pirmtakas „Kestrel Education“ rengė mokykloms mokymus pagal šį metodą.
- 2011 metais „Kestrel“, siekdama išlikti pažangiausio pažintinio ugdymo srityje, užmezgė partnerystę su JAV įsikūrusiu „Designs for Thinking“ (DfT). Ši partnerystė „Thinking Schools International“ (TSI) įtraukė novatorišką „DfT“ darbą apie metakognityvines vaizdines priemones į Thinking Schools metodus ir išplėtė jį visame pasaulyje. Nuo to laiko atskiros mokyklos Naujojoje Zelandijoje, Pietų Afrikoje, Norvegijoje, Lietuvoje, Egipte, Nigerijoje, Jordanijoje ir Tailande tapo Thinking Schools dalimi, o Malaizijos vyriausybė nutarė šį metodą naudoti 10 000 savo valstybinių mokyklų.
- 2018 metais TSI partnerystė nutrūko. Naujos investicijos atvėrė kelius „Thinking Matters“. Tikslas - toliau plėtoti Mąstymo mokyklos judėjimą ir keisti mokinių gyvenimą - siūlyti jiems įrodymais pagrįstas strategijas, leidžiančias tobulėti kaip savarankiškiems besimokantiesiems mąstytojams.
Daugiau: https://www.thinkingmatters.com/about/history
... ir Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje (TVDG)
2016 metai – Jolantos Martyncevienės, direktorės, ir Ritos Sadovskienės, direktoriaus pavaduotojos ugdymui, stažuotė Didžiojoje Britanijoje. Pirmos idėjos dėl MM kūrimo (Flipped Classroom – ‚,atvirkštinė klasė“, IT panaudojimas, uniformos, susitarimai dėl mokinių elgesio).
2017 metai – gimnazijoje ugdymo procesas pradėtas organizuoti be skambučio. Skatinama sekti ir planuoti laiką, ugdytis atsakomybę.
2018 metai, kovas – Regina Bartusevičienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Sigita Zalitienė, biologijos mokytoja ekspertė, Daiva Janutaitienė, istorijos mokytoja metodininkė lankosi Didžiosios Britanijos mokyklose (The Viktory Academy, Invicta Grammar School, Maidstone Grammar Shool for Girls), kuriose taikoma Mąstymo mokyklos metodika. Koks pirmas įspūdis? Mokyklos pažangios, mokiniai ir mokytojai vartoja tas pačias sąvokas, kurias vertina ir supranta vienodai, per pamokas vyksta mokymasis ir bendradarbiavimas, ramu, tapatinamasi su savąja mokykla, dėvimos uniformos.
2018 metai, balandis Jolanta Martyncevienė, direktorė, gimnazijos bendruomenei pristatė naują tikslą – Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje sukurti Mąstymo mokyklą.
|
Siekiant perimti Didžiosios Britanijos „Mąstymo mokyklų“ gerąją patirtį TVDG prisijungia prie tarptautinio projekto „Mąstau, veikiu – mokausi“. 12 gimnazijos mokytojų – Lina Garčinskienė, Daiva Janutaitienė, Vidmantė Kalvaitienė, Loreta Krinickienė, Danguolė Kuzborskienė, Julija Lavrinovič, Ingrida Matijošaitytė, Sigita Misevičienė, Vaida Furmonė, Gintarė Padvelskienė, Sigita Zalitienė, Dovilė Žigienė dalyvauja mokymuose, kuriuos veda Mąstymo mokyklos lektorė Giedrė Leščickienė. Gauta informacija, gerąja patirtimi dalijamasi su visais mokytojais
Daugiau:
http://www.sena.tvdg.lt/jom315/index.php/lt/mnu-main-lt-naujienos?view=agranew%20&id=1086&itemid=119
Mąstymo mokyklos mokymai Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje | Trakų rajono savivaldybė (trakai.lt)
Mąstymo mokykla – kas tai?
Profesorius Bob Burden apibūdina Mąstymo mokyklą kaip:
„švietimo bendruomenę, kurioje visi nariai yra bendrai įsipareigoję reguliariai ir kruopščiai apgalvoti viską, kas vyksta. Tai skirta tiek mokiniams, tiek darbuotojams, besimokantiems mąstyti refleksyviai, kritiškai, kūrybingai, panaudoti šiuos įgūdžius bei metodus kartu kuriant prasmingą mokymo programą ir su ja susijusias veiklas. Sėkmingi rezultatai atsispindės įvairiuose mokinių gebėjimuose, parodančiuose įgūdžius mokytis savarankiškai arba bendradarbiaujant, aukštą pasiekimų lygį ir malonumą bei pasitenkinimą mokantis. Nauda bus matoma bendruomenės narių bendravime, rodomoje vienas kitam pagarboje bei teigiamoje psichologinėje tiek studentų, tiek darbuotojų atmosferoroje“. (Burden, 2006)
Taip pat: MM mokomasi, kaip susidoroti su pralaimėjimu, konstruoti savo pačių mokymąsi, kaip savarankiškai (iš)spręsti problemas.
Daugiau: https://www.thinkingmatters.com/thinkingschools/thinkingschool
Kodėl Mąstymo mokykla?
- Kiekvieną dieną įvairiais kanalais mus pasiekia neaprėpiamas kiekis informacijos, o tai kuria kritinį poreikį mokyti mokinius, kaip atsirinkti informaciją, ją analizuoti ir pritaikyti.
- Mokiniai turi gebėti mąstyti savarankiškai, dirbti su kitais, analizuoti problemas ir teikti siūlymus.
Tyrimas, atliktas Ekseterio universitete rodo, kad taikant MM metodiką:
- gerėja akademiniai pasiekimai;
- gerėja savarankiško mokymosi įgūdžiai;
- ugdomi aukštesni mąstymo gebėjimai;
- didesnė motyvacija (mokinių ir mokytojų);
- gerėja disciplina (elgesys);
- geresni mokinių lankomumo rodikliai.
Visas tyrimas: https://www.thinkingschoolsinternational.com/do-thinking-schools-work
Mąstymo mokyklos akreditavimo procesas
Mokyklos vykdo akreditavimo procesą norėdamos pagerinti mokinių sėkmės įgyvendinimą ir savęs, kaip Mąstymo mokyklos, raidos įsivertinimui. Vykdydamos įsivertinimą ir norėdamos gauti sertifikuotos Mąstymo Mokyklos statusą, mokyklos vadovaujasi 5 Sritimis Refleksijai ir 15 Kriterijų metodika. MMAP (mąstymo mokyklų akreditavimo procesas) buvo sukurtas bendradarbiaujant su Ekseterio universitetu (Didžioji Britanija) ir Tarptautine Mąstymo Mokyklų organizacija.
Daugiau: https://www.thinkingfoundation.org/accrediting
Atnaujinta: 2024-11-28