Specialioji pedagogė gimnazijoje dirba (402 kab.)
Darbo laikas
Savaitės dienos |
Darbo laikas |
Pietūs |
Priėmimo valandos |
Pirmadienis |
|
|
|
Antradienis |
|
|
|
Trečiadienis |
13.30 – 15.00 |
|
|
Ketvirtadienis |
13.30 – 15.00 |
|
|
Penktadienis |
|
Specialiojo pedagogo veiklos tikslas – teikti specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų, sutrikimų bei negalių, didinti specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymosi veiksmingumą, siekiant asmeninės pažangos.
Uždaviniai:
- Pastebėti ir nustatyti mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius ir juos tenkinti.
- Padėti sudaryti kuo palankesnes ugdymosi sąlygas specialiųjų poreikių turintiems mokiniams, kurti saugią ir draugišką aplinką.
- Diferencijuoti ugdymą atsižvelgiant į skirtingus mokinių ugdymosi poreikius bei gebėjimus.
- Skatinti mokinių saviraišką, pasitikėjimą savimi, įtraukiant juos į grupinę veiklą.
- Stiprinti mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) gebėjimą ugdyti mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių.
Specialiojo pedagogo veiklos funkcijos:
- Teikia pagalbą specialiųjų poreikių mokiniams.
- Organizuoja specialiąsias pedagogines pratybas, kuriose lavina mokinių sutrikusias funkcijas bei padeda jiems išmokti mokomąją medžiagą, taiko specialius darbo būdus ir metodus, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų poreikių mokinio gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus.
- Dalyvauja gimnazijos Vaiko gerovės komisijos darbe, renka duomenis apie mokymosi sunkumų turinčių mokinių akademinius pasiekimus.
- Atlieka pedagoginį vertinimą, nustato mokinių žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms bei įvertina jų pažangą mokykloje.
- Konsultuoja mokytojus, kaip pritaikyti Bendrąsias ugdymo programas, mokymo priemones, kaip teikti Švietimo pagalbą, atsižvelgiant į mokinių realų žinių lygį, sutrikusios funkcijos korekciją
- Bendradarbiauja su mokytojais, klasių vadovais, sudarant individualizuotas ir pritaikytas programas.
- Teikia metodinę pagalbą mokytojams, konsultuoja tėvus ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius mokinio ugdymo procese.
- Tvarko specialiojo pedagogo dienyną, specialiojo ugdymosi poreikių įvertinimo ir specialiosios pedagoginės pagalbos skyrimo dokumentus.
- Bendradarbiauja su mokyklos bendruomene, Trakų rajono savivaldybės pedagogine psichologine tarnyba specialiųjų poreikių mokinių ugdymo klausimais, formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių.