„Ir šviesa, ir tiesa/ Mūs žingsnius telydi” - praktiškai

  • Paskelbta: 2023-11-08
  • Kategorija: Renginiai

„Ir šviesa, ir tiesa/ Mūs žingsnius telydi” - praktiškai

Tegul saulė Lietuvoj
Tamsumas prašalina,
Ir šviesa, ir tiesa
Mūs žingsnius telydi.

Vincas Kudirka

 

    Kas gi gali burti ir vienyti labiau nei bendrystė? Bendras siekis pažinti, patirti, prisidėti prie ateities vizijos. Tad kaip siekti tos bendrystės bandė atsakyti 5a ir 8a klasių mokiniai, kartu veikdami ir atliepdami į 2023 m. lapkričio 7 d. Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje vykusio renginio „Karjeros diena” temą. Sužinoję apie renginį ir jo reikalavimus, mokiniai kartu su klasių vadovais Aneta Lysenko ir Andriumi Storta ieškojo įstaigų, kuriose galėtų plėsti savo žinias apie vieną ar kitą profesiją. Toji paieška nebuvo bevaisė, nes į pagalbos šauksmą atsiliepė mokinių tėvai. Ilgai laukti nereikėjo ir jau spalio pradžioje žinojome, jog vyksime į Saulės modulių gamyklą „Solitek” bei Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademiją. Suplanavome veiklas, pasiskirstėme kuratoriais, susiradome transportą ir susitvarkę visą reikiamą dokumentaciją laukėme išvykos dienos.

    Ir štai toji diena, kai, saulei nušvitus danguje, susirinkome gimnazijos kiemelyje, susiskaičiavome ir leidomės į dar vieną nuotykį. Leidomės ieškoti šviesos - žinių šviesos, juk ji  mūsų žingsnius lydi visuomet. O kur geriau gali susipažinti su Saulės poveikiu bei pažinti jos energijos naudą, nei gamykloje, kurioje kuriami moduliai, šviesos energiją paverčiantys elektros energija – visai kaip mes žinių - šviesos- energiją verčiame savo ir kitų  gerbūvio energija. Taigi atvykstame į „Solitek” gamyklą, kuri savo veiklą vykdo nuo 2009 metų. Įmonė priklauso kompanijų grupei BOD GROUP ir šiandien yra pirmaujanti saulės energijos sprendimų kūrėja ir viena didžiausių saulės modulių, žinomų kaip saulės baterijos, gamintojų Šiaurės Europoje.

    Pasidaliname į dvi grupes ir pasileidžiame tyrinėti įmonės veiklos. Įmonė pasidalinusi į dvi veiklų grupes, viena jų gamina Saulės modulius, kita orientuota į akinių lęšių gamybą. Tad susidūrėme su rimtais iššūkiais, kaip suprasti tai, ką daro šios įmonės, juk penktokai apie šviesos fiziką žino nedaug, o aštuntokai vos vos ją pažinę. Tačiau su šiais iššūkiais susitvarko įmonės gamybos vadovai. Jie pasiskirsto darbais, padalija mus į dvi grupeles ir mes vieni keliaujame susipažinti, kaip vieno iš kvarcinio smėlio komponentų pagalba šviesos energija virsta elektra, kokių kompetenciją reikia norint dirbti su šia technologija, kokį kelią nukeliauja visi komponentai, kol gaunamas galutinis produktas. Žinoma, viskas pateikiama parodant praktiškai, kuo paprasčiau, suprantamiau.  Sužinojome, jog modulių gamybos pradžia yra stiklinis pagrindas ir speciali matinė plėvelė, kuri,   paveikta aukštos  temperatūros, virsta skaidria. Vėliau mums parodė, kaip moduliai įgauna kontaktus, kaip juos sujungia į vieną bendrą bateriją. Vien sujungti ir pagaminti neužtenka, kitas etapas – testavimas, tad įmonė visus savo gaminius testuoja, suteikia jiems serijinius-sekimo numerius ir tik po daugiapakopės ekspertizės gaminys gali keliauti užsakovui.

    Buvome sužavėti, kokia puiki aukštųjų technologijų - robotizacijos ir žmogiškųjų išteklių sinergija vyrauja įmonėje, visiems užtenka vietos ir darbo. Gamybos vadovas, aprodęs visas patalpas, primena, jog XXI amžius yra šviesos ir aukštų kompetencijų amžius, kai fizika, matematika, chemija, informacinės technologijos, užsienio kalbos yra būtina norint užtikrinti mūsų visų gerbūvį. Įmonė laukia aukštos kvalifikacijos specialistų, o mūsų vienas iš tikslų ir buvo sužinoti. kokia yra įmonės veikla ir ko reikia, norint tapti jos dalimi. 

    Kol viena mokinių grupė domėjosi, už ką Albertas Einšteinas gavo Nobelio premiją, kita grupė intensyviai domėjosi, kaip skaidrios plokštelės virsta lęšiais. Susipažindami su UAB „BOD lenses” įmonės veikla ir apžiūrinėdami įrenginius bei domėdamieisi jų paskirtimi, mokiniai sužinojo, kokį kelią nukeliauja lęšio šablonas nuo užsakymo lapo išspausdinimo iki tapimo akinių dalimi. Ką reiškia užrašai +5D ar –5D, kodėl svarbu palaikyti ypatingą švarą gamybos teritorijoje, kokių reikia žinių  bei kompetencijų, siekiant sukurti kuo geresnį produktą. Žinoma, ir čia mums buvo priminta, jog lęšis - tai optinės sistemos dalis, tad be fizikos žinių nenukeliausime toli. O kur dar matematika, chemija, informacinės technologijos? Gamybos padalinio vadovas supažindino su visomis gamybos subtilybėmis, suteikė daugybę naujų žinių, atskleidė, kaip jie nuspėja, kada į Lietuvą atkeliauja pavasaris. Parodė, kaip gamybos proceso metu lęšiai šlifuojami, plaunami, padengiami specialiomis apsauginėmis dangomis, esant reikalui dažomi, testuojami ir atlikus visas reikalingas daugiapakopės patikros procedūras pjaunami ir įstatomi į rėmelius. Galiausiai galutinis produktas – akiniai keliauja užsakovui. 

    Nelikome ir be dovanų, tai, kas įmonėje jau nebenaudojama – brokas, mums tapo puikia dovana, o fizikos mokytojas Andrius Storta dar rado jiems ir paskirtį mokykloje, ši dovana bus pritaikyta laboratorinių darbų metu, kada mokiniai galės nustatyti lęšių laužiamąją gebą bei židinio nuotolį. Tad iš rytinių patirčių išsivežame svarbią tiesą, jog norint valdyti šviesą reikia žinių.   

    Apžiūrėję gamyklos padalinius, susipažinę su jų veikla, padėkojame vadovams, atsisveikiname ir keliaujame į kitą objektą - Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademiją. Atvykus į akademiją mus pasitinka atsargos kapitonas Kęstutis Kairys kartu su antrojo kurso akademijos studentu. Pasiskirsto mokinius į skyrius ir priskiria kiekvienam skyriui po vadą. Tam nesugaišo daugiau nei 10 minučių, tačiau šios tvarkos laikydamiesi mokiniai greitai suprato, kaip vykdyti nurodymus ir  gerai atlikti užduotis. 

    Pirmoji užduotis buvo skyriais nukeliauti nuo susitikimo vietos iki patalpos, kurioje buvome supažindinti su karo akademijos istorija, veikla bei karių dienotvarke. Kapitonas mums priminė, jog akademijoje rengiami karininkai – vadai, o absolventai, baigę studijas, įgyja leitenanto laipsnį. Taip pat papasakojo apie savo kelią tampant karininku. Mokinius  sužinojo galimybę studijuoti ne tik akademijoje, bet studijas tęsti jūreivystės mokykloje arba Vilniaus Gedimino technikos universitete. 

    Po pažinties su akademijos istorija bei struktūromis trys mūsų mokinių skyriai leidosi atlikti kapitono ir studentų parengtas užduotis, vieniems teko atlikti užduotį „Tiltas virš bedugnės” ir jos metu dirbant drauge (o nepamirškime, jog bendrystė mūsų vienas iš tikslų), nenukrentant nuo tilto ir neliečiant sienų pagal ūgį sustoti mažėjimo tvarka. Mokiniai šiai užduočiai pasiruošti ir pasitarti turėjo kelias minutes. Kol jie tarėsi bei ją vykdė, komisija vertino komandos narius, siekiant  atskleisti komandos lyderį, komandos patariamąjį balsą ar narį. Įvertinus komandos narių įdirbį ir aptarus rezultatus, kiekvienas mokinys gavo prizą. 

    Antroji užduotis buvo susipažinti su kario taktine ekipuote ir kuprinės turiniu. Jei kuris nors ir norėjo pasiskųsti, jog mokyklinė kuprinė sunki, po pažinties su kario kuprinės turiniu galima buvo suprasti, jog mūsų kurpinės nėra sunkios. Na, o trečioji grupelė susipažino su tuo, kas karį daro kariu, tai yra jo ginklų arsenalu. Buvo parodyti įvairūs ginklai, tiek lengvieji – pistoletas „Glock”, tiek sunkieji – granatsvaidis „Carl Gustav”, daug dėmesio susilaukė ir automatinis ginklas „FN Scar”, kulkosvaidis „KSP 58”, o pabaigoje buvome supažindinti su  prieštankiniu granatsvaidžiu AT-4. Žinoma, pažintis su ginklais buvo apibendrinta mintimi, jog, tikėtina, kad mūsų šalies teritorijoje jų naudoti pagal paskirtį nereikės ir gyvensime taikiai. 

    Po užduočių bei pažinčių su kario taktine ekipuote bei ginkluote toliau tęsėme pažintį su akademijos studentų kasdieniu gyvenimu. Susipažinome su studento kambariu, tvarkos laikymusi. Supratome, kodėl svarbu tvarkingai pasikloti lovą, susilankstyti rūbus, kokia yra reitingo taškų svarba. Po šios pažinties keliavome į sporto salę bei kliūčių ruožą. Pastarasis nepaliko nė vieno abejingo, kas gi nenori pasivaržyti, o dar kai gauna galimybę varžytis su kariškiais? Tad būsimieji karininkai supažindino su kliūčių ruožu ir leido jo dalį įveikti mokiniams. 

    Šią saulėtą dieną palepinome, pasisėmėme žinių apie Saulės modulius, lęšių gamybą, karininko kelią. Viską reziumavome paprasta tiesa, jog be žinių nebus nieko. Tiek gamykloje, tiek akademijoje supratome, jog, norėdami tapti geru specialistu, turime sugerti mokslo šviesą dar mokyklos suole, o vėliau, ją sukaupę,  patys skleisti. Tad grįžome į Trakus su mintimi „Ir šviesa, ir tiesa/ Mūs žingsnius telydi”.

 

Už pagalbą organizuojant renginį ir telkiant mokinius bendrystei norime padėkoti 5a ir 8a klasės mokinių tėvams.

 

Mokinių mintys

Labai patiko išvyka. Daugiau  išmokau apie karo akademiją ir Saulės modulių gamybą.  Aistis, 8a

„Solitek” gamykloje sužinojome daug naujų ir įdomių dalykų, o karo akademijoje pasilinksminimo kartu su draugais. Deimantas, 8a

Labai turiningai ir linksmai praleista diena. Patiko sužinoti daugiau apie lęšius ir Saulės elektrines bei pabendrauti su kariškiais.  Meilė, 8a

Buvo smagu pasibūti Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje, paklausyti įdomių paskaitų ir apžiūrėti ginklus. Taip pat buvo smagu sužinoti, kaip gaminamos Saulės baterijos ir lęšiai.  Deimantė, 8a

Labai linksmai praleidome dieną. Labai patiko karo akademijoje. Daug ką sužinojome per dieną. Goda, 8a

Išvyka kaip visada buvo nuostabi ir sužinojau daug naujų dalykų.  Saulė T., 8a

 

 

Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje

 

Autorius:
Andrius Storta

Nuotraukos:
Andrius Storta ir Aneta Lysenko

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas